یه کار خیلی عجیب (معرفی خودم !)

مقدمه:

سلام

* خیلی خوبه اگه به کلمات یا جملاتی که زیرشون خط کشیده شده توجه کنید *

امیدوارم حال همه ی دوستان عزیز خوب باشه

من به خاطر بعضی اتفاقات تصمیم گرفتم خودمو تا اونجا که می تونم براتون معرفی کنم این کار رو به چند بخش تقسیم میکنم تا هم خودم راحتر باشم و هم حوصله ی شما عزیزان رو سر نبرم!

زندگی نامه ام تا این سن! :

اسمم که مصطفی ست ( که خیلی اسممو دوست دارم ) من تو شهر ساری و در تیر سال 67 به دنیا اومدم

پدر و مادرم با اینکه تحصیلات زیادی ندارن ولی در نوع خودشون با فرهنگ و عالین

بعده اول دبیرستان وقتی زمان انتخاب رشته ام رسید به طرز عجیبی رشته ی الکترونیک رو انتخاب کردم و مشغول تحصیل شدم .

بعد ازتموم شدن دوره ی هنرستان بعد یه سری مشکلات و موانع ، به سختی تونستم تو کنکور سراسری سال 84 تو مقطع کاردانی قبول شم (اولین باری بود که کنکور میدادم که خدا رو شکر به تکرار تو اون مقطع نکشید)

و خودمو دانشجوی رشته الکترونیک آموزشکده ی فنی امام علی (ع) شهرستان کردکوی دیدم.

راستش تو دوره ی دانشجوییم با چند تا درس دچار مشکل شدم ولی الحمدالله هر طوری بود با ترم های تابستون و یه خورده فشار به خودم تونستم به جز واحد کارآموزی بقیه ی واحد ها رو تو 4 ترم تموم کنم !!

دوره ی کارآموزیم هم اول اردیبهشت 87 تموم شد و الانی که این متنو مینویسم دو ماهه که فارغ التحصیل شدم و به عنوان یه فوق دیپلم(هر چند خیلی کمه) در خدمت شما هستم !

 

 

برنامه ریزی برای آینده :

راستش نمیدونم چرا بعده فارغ التحصیلیم دست و دلم به درس خوندن برای کنکور کارشناسی نمیره ( شاید خسته شدم شایدم تنبل شدم که احتمال هر دوشون وجود داره و زیادم هست) اما اگه امسال قبول نشدم که با این اوضاع  چیز عجیبی نیست بازم خدا رو شکر می کنم  ولی مطمئنم در صورت اجازه دنیا و زنده موندن و به یاری خدا نهایت سعیمو برای فرصت های بعدی میکنم (قول میدم، تا بلوف به حساب نیاد!!)

البته سربازیم هم که نزدیکه و یه بوهایی ازش میاد  اینم از اقبال خوب ماست دیگه!

 

 

مهارت ها :

من تو رشته ام در حد تقریبا عادی شایدم پایین تر چیزایی رو بلدم  که باید بیشتر از این بدونم

اما علاوه بر این کارای دیگه ایی هم انجام میدم که تو اونها هم کمی مهارت دارم از این کارا میشه به : فتوشاب ، میکس فیلم و عکس ، کاریکاتور ، خطاطی و شغل پدرم که نانوایست رو  میشه بهشون اشاره کرد . (خوشحال میشم بتونم به شما کمک کنم )

اهل ادعا کردن و کل کل تو یه کار نیستم ولی از رقابت  سالم  بدم نمیاد

تو زدن هیچ سازی مهارت ندارم علاوه بر خواننده ی بدی هم هستم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

افتخارات :

راستش من فکر میکنم اینا تعریف از خودمه و گفتنش خیلی سخته برام ولی چه کنم باید تا می تونم کامل معرفی شم

شرمنده!!!!!

من تو مسابقات کاریکاتور یه مقام اول استانی و تو مسابقات مهارتی الکترونیک هم یه مقام اول استانی و یه مقام 6 کشوری رو دارم (این مقامو دوره ی هنرستان کسب کردم)

کارای خاصی هم نبودن !!!!

 

 

خصیصه های کلی :

 

نقاط ضعف یا به عبارتی ایرادهام :

 این مصطفی خیلی خجالتیه ولی اگه این طور نشون نمیده چون میدونه که شما دوستان نه صداشو مشنویید نه میبینیدش!!!!!!!!!!!!!!!

اعتماد به نفسشم تقریبا پایینه که در حال حل این مشکله و تا حالا که موفق بودم (به گفته ی دوستان)

به سختی و بعده مدت زمان زیاد و با روند کندی به اوج خوشحالی میرسه ، ولی با یه تلنگر با سر می خوره زمین و از خودش نا امید میشه ( افسرده میشه ) و این وضع هم یه مدت طول می کشه  بعد دوباره به سختی و بعد مدت زیادی سعی می کنه قضیه ایی که پیش اومده رو فراموش کنه  و دوباره برای شاد شدن سعی می کنه !، (لازم به ذکره من در راه حل این مشکلم فعلا تونستم اون مدت زمان افسردگی رو خیلی خیلی کاهش بدم که جای امیدواری داره!)

  خیلی  خیلی هم زود رنجو زود باوره !

 

نقاط قوت:

 

سکوت اینجا یعنی کلی حرف که نمیشه گفت 

 این قسمت کار من نیست  پس از شما دوستان می پرسم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

علایق و سلایق و مخالفت ها :

مثل بیشتر پسرا فوتبال رو دوست دارم

تو تیمهای باشگاهی داخلی از پرسپولیس خوشم میاد از هیچ تیمی متنفر نیستم . ولی لازمه بگم برای این ابراز علاقه نسبت به قرمز ها دلیل خاصی ندارم نمی دونم چرا از وقتی اومدم تو کاره فوتبال یه جور احساس قلبی نسبت به این تیم داشتم !!!!!

تو تیم های باشگاه های خارجی هم از آث میلان خوشم میاد  بازم به همون دلیل

از رنگی بدم نمیاد ولی رنگ سبز رو بیشتر از رنگای دیگه دوست دارم

تو بازیکنای داخلی از کعبی به خاطر بامزه بودنو بازیه خوبش واقعا خوشم میاد

از بازیکنای خارجی هم از پیتر کراچ خوشم میاد  علتش هم اینه که تو جمع دوستان به خاطر قد بلند، هیکل لاقرو طرز بازیم  به این اسم صدام میزنن! البته به شوخی و به دور از تمسخر.

از هوای ابری که هنوز بارون نگرفته زیاد خوشم نمیاد چون باعث میشه دلم بگیره !!!!!!

به خودم اجازه نمیدم که در مورد گزارشگرا ، مجریها ، بازیگرا ، شعرا و ... اظهار نظر کنم چون زحمتای زیادی میکشن

ولی از هر کدومشون که وقتی میرن تو اوج خودشونو گم نمی کنن واقعا خوشم میاد!!!!

از گوشی های نوکیا خوشم میاد چون هم عمر زیادی دارن هم کارایی بالایی دارن از گوشی خودمم که N73  هست واقعا راضیم

آهنگ های ملایم رو دوست دارم . (گل بهار – دیونه ی امید عامری )

از اینترنت ،کامپیوتر ، تلفن همراه  همیشه استفاده میکنم ولی اینو میدونم که اگه یه لحظه از اینا غافل بشم، از دنیا عقب میفتم و اگه خودمو همیشه کنار اینا قرار بدم هم امکان داره دچار مشکلات رفتاری بشم!

از چت کردن ( بدون در نظر گرفتن جنسیت یا هر چیز مادی طرف مقابل ) واقعا خوشم میاد و تو روم هم میرم(روم فارسی 20) ولی به شدت با کسایی که به جنسیت اهمیت میدن و فقط دنبال جنس مخالفن انتقاد می کنم (حتی اگه با لحنی محترمانه از جنس های مخالف درخواست به صحبت کنن ) من همیشه گفتم کسانی که این کارو (که خیلی هم تو روم های ایران رواج پیدا کرده ) می کنن حتما احساس های نه چندان خوبشونو در این انتخاب دخیل کردن و قصدو غرض خوبی نمی تونن داشته باشن . برای من شخصیت و مرام تو انتخاب حرف اول رو می زنه .

از اونجا که فکر می کنم هنوز به یه آدم کامل تبدیل نشدم حداقل از نظر فکری به کسی ابراز علاقه نکردم(دختر)!  و از کسی متنفر نیستم . (البته هستن کسایی که ازشون خوشم میاد) به همین دلیلی که گفتم هم زیاد دلم نمی خواد ازم عذر خواهی شه ولی در معذرت خواهی سعی می کنم پیش قدم باشم و مشکلاتو  قبل از اینکه تو دیگران پیدا کنم تو خودم دنبالش می گردم (نتیجه ی بدی نداشت )

از سایر گناه ها مثل همه بدم میاد با اینکه بعضی  از اونا عادی شده سعی کردم انجامشون ندم  ولی به دفعات زیاد اشتباه کردمو .........

 

 

 

باور ها و اعتقادات :

1-     خوبه که اعتقاداتت رو به دیگران تحمیل نکنی و  بهتره که به همه ی اعتقادات حتی اگه قبولشون هم نداریم احترام بذاریم

2-     عالی میشه اگه جواب خوبی رو با یه خوبیه دیگه که در توانمون هست بدیم و اینو وظیفمون بدونیم . ولی بدی رو فراموش کنیم و حداقل جوابشو با بدی ندیم

3-     بهتره که چیزای ظاهری و مادی رو ملاک برای تعیین دوست قرار ندیم یا ارزش اونا رو خیلی کمتر از بقیه ی چیزا بدونیم، ارزش شخصیت و مرام خیلی باور نکردنی و زیاده!!!!!!!!!!!!!

4-     انتخاب دوست در آینده تاثیر داره پس آفرین به کسانی که تو این انتخاب سخت گیریه لازم رو دارن .

5-     طبیعتا از افراط و تفریط خوشم نمیاد پس بهتره تو دین و در هر چیز دیگه اصل اعتدال رو رعایت کنیم.

6-     انتقادپذیر بودن تا جایی خوبه که تبدیل به توهین نشه !!!!

7-     کسی که خوب نیست نمی تونه خودشو خوب نشون بده ، پس کسی که خوب نشون میده مطمئنا خوبه

8-     بهتره نصیحت نکنیم یعنی این کارو با یه تغییر جزئی تبدیل به راهنمایی کنیم تا به طرف مقابل (که بیشتر وقت ها عزیزه) بر  نخوره، این تغییر خیلی راحته فقط با اضافه کردن جملاتی مثل : ( چه خوب میشه اگه – عالی بود اگه – بهتره که و ...)  به اول یا آخره نصیحت میشه این کارو انجام داد !

9-     صحبت دختر و پسر تا حدی که وارد مسائل غیر اخلاقی نشه خیلی عالی و خوبه و حتی باعث رشد فکری و بالا رفتن اعتماد به نفس میشه ( آینده سازه ).

10- هر آدمی آینده ی خودشو با افکارش می سازه ، یعنی اندیشه های هر آدم هدف اونه و چه خوب میشه اگه به چیزای خوب فکر کنیم.

11- اکثرعشق های امروزی رو نباید به عنوان عشق قبول داشت ، اینا بیشتر به علاقه ایی شبیه هستن که ناخالصی دارن (حوس ، بی تجربه گی و...) که امکان جداسازی اینا از هم تقریبا غیر ممکنه. پس اینا رد نمیشن ،فقط اسم عشق از روشون برداشته شه بهتره .

12- بهتره کارایی رو که انجام میدیم ،تا می تونیم به کار بزرگان و ائمه اطهار نزدیک کنیم .

13- هیچ چیز، هیچ کس ، هیچ جا ، هیچ زمان ، هیچ مکانی نحس نیست و ما آدما هستیم که اونا رو نحس می کنیم ( حتی عدد 13 هم فکر نمی کنم زیاد نحس باشه !!!!!!!!!!!)

14-  یه پسری که قراره مرد بشه تو جامعه بهتره که روحیه ی شاد و اجتماعی داشته باشه ، و اما یه دختر بهتره علاوه بر اجتماعی بودن سنگین و متین باشه و به هیچ عنوان عملی رو انجام نده که احتمال داشته باشه شخصیتش زیره سوال بره. این مراقبت رو باید چند برابر یه پسر انجام بده.

15- اگه فردی رو برای دوستی یا زندگی انتخاب کردید ، بهتره گذشته شو (اگه بد بود یا چیز بدی داشت) فراموش کنید و سعی کنید که اونو همونطور که خودتون می خواید و خودشم راضیه، از نو بسازید .

16- یه چیزی که باید بگم، اما شاید بعضی ها خوششون نیاد ( برای احساسشون احترم قائل میشم ) ، و اون اینه که : تو این جامعه ایی که ما الان توش هستیم 80% پسرا بی مرام هستن  و نمیشه بهشون اعتماد کرد و از اون طرف 80% دخترا هم زود باورو احساسی هستن و سریع اعتماد میکنن که یکی از مشکلات جامعه مون همین شده و فکر نمی کنم به این راحتیا بر طرف شه. اما پسرا و دخترایی داریم که واقعا ایرانین و از ایرانی بودنشون هم کاملا راضین ، به این حرفم اگه مایل بودید فکر کنید !

حرف اخر:

 با توجه به شناختی که از خودم دارم و (در نظر گرفتن نمره ی 100 برای یه فرد ایده آل و 50 برای یه آدم عادی و 10برای بدترین شخص ممکن ) نمره ی 30 تا 35 رو به خودم میدم که بازم به نظرم زیاد میاد!!!!!!!!!!

شاید پیش خودتون بگید این چیزا به ما چه ربطی داره ؟ منم در جوابتون می گم یهو احساس کردم باید خودمو اینجا معرفی کنم تا اونایی که مایلن در موردم اظهار نظر و منو راهنمایی کنن (انتقاد)

از همه ی کسانی  که این متن رو خوندن تشکر می کنم و از این که با این حرفام لحظاتی از وقتتون رو گرفتم شرمندم، و برای همتون آرزوی موفقیت دارم

یه تشکر ویژه هم از A.S و آقا امیر گل دارم که گردن من خیلی حق دارن و من نمی تونم حقمو نسبت بهشون اون جور که باید ادا کنم. (ببخشید بابت مزاحمتام)

از دوستام ( مسعود-  آقا نیما - امین-  مهرداد - ساحل -  آرزو - مینا - کریم - خلیل -  محمد -  مبینا و همه ی کسانی که منو می شناسن و منو  از تنهایی در آوردن) ممنونم

همه تونو مثل خواهر و برادرم دوست دارم   

در پناه خدا موفق و شاد باشید

اگه تمایل داشتید نظر بدید ممنون میشم .

      

  

 

آخرین پناه

                                              آخرین پناه

    همیشه، وقتی تنها و ناامید و ملول              

                                          تنت،روانت،از دست این و آن خسته ست،

    همیشه، وقتی رخسار این جهان تاریک،    

                                         همیشه ، وقتی درهای آسمان بسته ست،

  همیشه، گوشه گرمی، به نام دل با توست،

                                          به دل پناه ببر، آخرین پناهت اوست.

                  تو را چنان که تمنای توست، دارد دوست...

 

 

 

 

 

عشق واقعی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                   عشق چیست؟

ای که می پرسی عشق چیست؟            عشق چیزی جز ظهور مهر نیست!

عشق یعنی مهر بدون چون و چرا         عشق یعنی کوشش بی ادعا

عشق یعنی مهر بی اما و اگر               عشق یعنی رفتن با پای سر

عشق یعنی دل تپیدن بهر دوست           عشق یعنی جان من قربان اوست

عشق یعنی خواندن از چشمان او           حرف های دل ، بدون گفتگو

عشق یعنی عاشق بی زحمتی               عشق یعنی بوسه ی بی شهوتی

عشق ، یار مهربان زندگی                   بادبان و نردبان زندگی

عشق یعنی دشت گلکاری شده               در کویری چشمه ایی جاری شده

یک شقایق در میان دشت خار               باور امکان با یک گل بهار      

در خزانی برگ ریز و زرد و سخت      عشق، تاب آخرین برگ درخت

عشق یعنی روح را آراستن                  بی شمار افتادن و برخاستن

عشق یعنی زشتی زیبا شده                  عشق یعنی گنگی گویا شده

عشق یعنی مهربانی درعمل                 خلق کیفیت به کندوی عسل

عشق یعنی گل به جای خار باش            پل به جای این همه دیوار باش

عشق یعنی یک نگاه آشنا                     دیدن افتادگان زیر پا

زیر لب با خود ترنم داشتن                   در لب غمگین تبسم کاشتن

عشق،آزادی، رهایی ، ایمنی                عشق ، زیبایی ، زلالی ،روشنی

عشق یعنی تنگ بی ماهی شده             عشق یعنی ماهی راهی شده

عشق یعنی آهویی آرم  و رام               عشق صیادی بدون تیر و دام

عشق یعنی برگ به روی ساقه ها         عشق یعنی یک گل به روی شاخه ها

عشق یعنی از بدی ها اجتناب               بردن پروانه از لای کتاب

در میان این همه غوغا و شر               عشق یعنی کاهش رنج بشر

ای توانا، ناتوان عشق باش                  پهلوانا ، پهلوان عشق باش

ای دلاور ، دل بدست آورده باش          در دل آزرده منزل کرده باش

عشق یعنی ، تشنه ایی خود نیز اگر،     واگذاری آب بر تشنه تر

عشق یعنی ساقی کوثر شدن               بی بر و بی پیکر و بی سر شدن

عشق یعنی خدمت بی منتی               عشق یعنی طاعت بی جتنی

گاه بر بی احترمی ، احترام               بخشش و مردی به جای انتقام

عشق را دیدی خودت را خاک کن       سینه ات را در حضورش چاک کن

عشق آمد ، خویش را گم کن عزیز       قوت ات را قوت مردم کن عزیز

عشق یعنی مشکلی آسان کنی             دردی از درمانده ایی درمان کنی

عشق یعنی خویشتن را گم کنی           عشق یعنی خویشتن را گندم کنی

عشق یعنی نان ده و از دین مپرس        در مقام بخشش ، از آیین مپرس

هر کسی خدایش او را جان دهد          آدمی باید که او را نان دهد

در تنور عاشقی سردی مکن              در مقام عشق ، نامردی مکن

لاف مردی میزنی ، مردانه باش         در مسیر عاشقی افسانه باش

دین داری ، مردمی آزده باش            هر چه بالا می روی افتاده باش

در پناه دین ، دکانداری مکن              چون به خلوت میروی کاری مکن

عشق یعنی ظاهر و باطن نما              باطنی آکنده از نور خدا

عشق یعنی عارف بی خرقه ایی          عشق یعنی بنده بی فرقه ایی

عشق یعنی آنچنان در تستی                تا که معشوقت نداند کیستی

عشق یعنی ذهن زیبا آفرین                آسمانی کردن روی زمین

عشق گوید مست مشو گر عاقلی          از شراب غیر انگوری ولی

هر که با عشق آشنا شد، مست شد        وارد یک راه بی بن بست شد

کاش در جامم شراب عشق باد            خانه جانم خراب عشق باد

هر کجا عشق آید و ساکن شود            هر چه ناممکن بود ممکن شود

در جهان هر کار خوب ، ماندنیست       رد پای عشق در آن دیدنیست

شعر های خوب دیوان جهان               سر عشق است و سرود عاشقان

(سالک) آری، عشق رمزی در دل است *  شرح و وصف عشق ، کاری مشکل است

عشق یعنی شور ، هستی، در کلام        عشق یعنی ، شعر ، مستی، والسلام

                        شعر از: مجتبی کاشانی (سالک )

 

می توان

می توان در کوچه های زندگی

                                      پاسخ لبخند را با یاس داد

می توان جای غروب عشق را

                                     به طلوع ساده ی احساس داد

می توان در خلوت شب های راز

                                    فکر رسم آبی پرواز بود

می توان تا فرصت ادراک هست

                                   با خلوص یاس ها هم راز بود

می توان در آرزوی کودکی

                                   با حضور یک عروسک سهم داشت

می توان گاهی به رسم یادبود 

                                    در دلی یک شاخه نیلوفر گذاشت