طــــــلـــــــوع یـــک گـــل!

 

گل خوش رنگ و بو شکفتنت مبارک

به نام آفریدگار مهر

سالروز خجسته پیوند مبارک  دو گل سر سبد باغ الهی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (ع)  رو به همه ی شما تبریک  و تهنیت می گم

سلام به همه ی دوستان و عزیزان – آبجی ها و داداش های گل

امیدوارم خوب و سلامت باشید

هر کس می تواند امروز خود را بهتر از دیروز بیافریند.(محمد حجازی)

همه ی ما روزی به دنیا اومدیم . روزی که  خیلی ها  اون موقع انتظارش رو میکشیدن روزی که  فکره به اون برای خونوادمون انگیزه و تلاش و عشق به همراه داشت.

روزی که خدا  چشم و جسم و روحه ما رو وارد این جهان می کنه جهان و دنیای خاکی .. پر از نعمت و الطاف و رحمت

روزی که خوشحالیه خونوادمون  رو به همراه داره، یه روز به یاد موندنی برای اون ها.

روزی که پاک و پاک با یه جسم کوچیک و یه روح قابل رشد یه فطرت و غریزه های بامزه و دلنشین پا به دنیا میزاریم و شمارش سالها و روزها و ماها و ساعت ها و دقیقه ها و ثانیه ها و ..... شروع میشه.

تو این روز نقش بستن اولین لبخند روی لبای بچه برای پدر و مادر و همه ی اونایی که برای اون زحمت کشیدن پر از حرفه و پر از مهر و محبت و عشق... انگار با اولین لبخند اولین سلام- بهترین دوست دارم و اولین و بزرگترین عشق  و مهر و محبت و صفا رو به معرض نمایش میزاره

روز پاک بودن – روزه شروعه رشد و نمو و تربیت- روز بهره مندی از نعمات دنیایی و از همه مهم تر مهر مادری و عشق دنیایی مادری و نون پدر ( البته قبلشم این مهرو محبت ها هست اما به نوعه دیگه ایی)

روزی که همه شادن و ما گریون همه شادن چون  گلی رو میبینن و بچه ایی پاک و با مزه رو و ما گریونیم چون دلمون می خواد بهتربگم غریزمون  می طلبه: مهر و محبت نعمت بزرگ و عزیز مادری رو . می طلبه نازها و کلمات محبت امیز پدری رو. می طلبه یه دنیا  عشق رو تو دنیای خاکی که دنیای بزرگیه .

این روز ( روز شادی پدر و مادر- روز بهره مندی از نعمات بزرگ الهی –روز پاکی و سادگی – روز به دور از تجملات و دروغ و گناه برای ما و ...) روز قابل ستایش به یاد موندنی و  مبارکیه برای هممون

روز تولد عزیزانمون هم برامون باید محترم باشه همون طوری که روز تولد خودمون برامون ارزشمنده...

آبجی های گلم به ترتیب روز تولد(کیانا و فاطمه و زینب) امیدوارم تونسته باشم خوب حرفه دلمو بیان کنم و راحت و ساده می گم:

تولدتون مبارک

خدا کنه از لحظه لحظه ی عمرتون با قدمهایی که تو راه سعادت بر می دارید موفق و شاد و سعادتمند و خوشبخت باشید.. طول عمری با عزت و احترام و همراه با شادی و شور برای خودتون و والدینتون آرزو می کنم.

اینک جملاتی برای شما :

با آرزوی بهترین آرزو ها از تو برای تو

به امیدِ. استواریه امید در دلت

 شادی و شعف برای تو – مهر و صفا از آن تو – غم و غصه روی گردون به تو

بهشت از آن تو

این برا آبجی کیاناست:

داداش کوچولو به نمایندگی از خیلیا این پیامو برات گفت امیدوارم تونسته باشم خوب بیان کنم حرفه دلشونو....

(از طرف: آبجی زینب- آبجی مینا- داداش امین-  داداش سعید – آبجی الی- داداش حسام و داداش مصطفی کوچولو)

ای انسان ، دنیا در برابر دیدگانت هر روز تازه می شود؛ تو هم همواره تازه باش.( امرسون)

برای همه ی شما عزیزان آرزوی نیک بختی و شادی و موفقیت دارم و به خاطر تمام لطفتون ممنونم و خدا رو هم شاکرم... منو به خاطر بدیام ببخشید

بهاری باشید همیشه . ایام به کامتان

حق نگهدارتون

 دل نوشته:

ســــلام به تــو  ای گـــل مهربــان            ســــلامــی بــرای تو ز اعماق جان

گشته شــاد ایــن دل پــــر امیــــــد             در این روز خالق مهری درتو دمید

کوچـــکی در دیـــاری کـور و دور             دردلـش برپـا شده جشن و سرور

گل شگفت و زندگانیت شد شروع             فــرخنده باشد بـر تو ایــــن طـلوع

سـرای دل مـــن گشــــــه چلـچراغ            بـه همـراه دارد آرزوهای داغ داغ

دریای دلت به دور از طـوفـان و باد          زنـــــدگـانیت کـمـاکـان شــادِ شــــاد

راه ســـعادت بـه دیـدگانت پر ز  نور          مـــهــروامــــیـد دردلـت پـر عــبــور

تحفه ایی بود  این  سـلامو این دعـا          هـدیه ای ز دوستـداران گلی بی ادعا

مانی نـزد دوستان عـزیز و محــتـرم          مـبـارک باشد شکفتنت ای خواهـرم

تنهایی نه بی کسی روی زمین(پر اشتباه)!

سلام به همه ی شما دوستان و عزیزان

میلاد  با سعادت امام هشتم - امام رضا (ع) دستگیر و ضامن مظلومان و یاری دهنده ی دلهای منتظر و عاشق - رو به شما و همه ی مسلمانان تبریک و تهنیت میگم و آرزو می کنم از دوستیه با اون حضرت و عشق به ایشون  به کمال خوشبختی و سعادتمندی برسید.....

امیدوارم خوب و سلامت باشید و تاخیر منو برای این آپ ببخشید!...

خوب موضوع ایندفعه ی من تنهاییه کلمه ایی که زیاد به زبونا میاد همه میگن ما .... نمی دونم چرا خودمم که گفتم  قبلاالبته دلیلاشو پیدا کردم  میگم الان

مفهوم تنهایی هم مثل خیلی کلمات جورو واجوره ؛ ولی خوب در همون لحظه که کلمه ی تنهایی رو میشنوییم یاده کسی میفتیم که یه گوشه نشسته و داره گریه میکنه کسی هم به دادش نمی رسه.

تنهایی دوست داشتنی هم می تونه باشه  چرا که کسی نیست و ما می تونیم راز دله خودمونو براحتی با زبونمون به خدا بگیم ( وقتی  حرف دل  رو به زبون میاریم سبک میشیم و اگه نتونیم به زبون بیاریم احساس تنهایی می کنیم) تو دو چیز شک ندارم اونم اینه که: ما وقتی تنها میشیو دلگیر؛ دست به دامن خدا میشیم میگیم خدایا منو از تنهایی در بیار.... تا حالا فکر کردید الان دارید با کی حرف می زنید؟ از کی طلب میکنید؟ کی حرفتونو گوش میده؟ از یکی سوال کردم گفت معلومه دیگه خدا!!!منم گفتم عجیبه ؛ تو می دونی داری با خدا حرف می زنی اینم می دونی اون داره به حرفت گوش میده بازم میگی تنهام این یعنی ارزش قائل نشدن برا آفریدگارت. برو خدا رو شکر کن می دونید اون کس کی بود؟خودم! تا حالا به تنهاییم فکر نکردم  در صورتی که تو تنهاییم فکر میکردم!نمی دونستم  تنهایی منو به خدا نزدیک میکنه نمی دونستم ..........!!!!!همه فکر کنم همینن یعنی از خدا می پرسن چرا تنهاییم ؟ اما نمی دونن دارن با خدا حرف می زنن ولی اونو نادیده میگیرن(این خودخواهیه)... عجیب نیست؟

جالبه بدونید آدما وقتی احساس تنهایی بهشون دست میده که  کسی کنارشون نباشه باهاش حرف بزنن . حالا خودشون تو تنهایی با خدا حرف می زنن ولی خودشونو کنار خدا حس نمی کنن پس نتیجه میشه اینکه طرف تنها نیست خدا رو حس نکرده خدا هم اینجوری ناراحت میشه........و دعامون رو مستجاب نمی کنه.

این اولش بود. حالا گیریم که خدا یکی رو برامون فرستاد. با خودت فکر کن ببین کسی که خدا رو نادیده گرفته خلق خدا رو می تونه ببینه ؟ اگرم بتونه ؛گذراست میگذره...خوب با این فرض  به نظرتون خدای مهربونمون راضی میشه تنهاییمونو برای مدتی پر کنه و بعده گذشت اون زمان یه درد که همون درد بی توجهی طرفه به دردامون اضافه بشه؟خدا مهربونه  می خواد از دردامون کم کنه ؛ و نمی خواد ما رو ناراحت ببینه . پس بیاید از خدا اصلا دلگیر نشیم.

ولی یه کاریه که ما باید قبل از هر چیز انجام بدیم ؛ اونم حسه وجود خدا در کنار ماست برای همیشه، گفتم حسش کنیم نه به زبون بیاریمش...بهتر نیست دلو زبونمون رو با هم یکی کنیم من منظورم اینه....

با حرفام می خواستم یه حقیقتی رو بگم تنهایی که خوبه ولی نه زیاده از حدش ولی تنهایی که کسی دوروبرت نباشه از تنهایی که دوروبرت کسایی باشن و به یادت نباشن خیلی خیلی بهتره. اینو دو طرفه در نظر بگیرید.

یعنی وقتی دیدید کسی تنهاست قبل از جلو رفتن خودتونو آماده کنید این تصمیم رو بگیرید تنهاش نذارید اگه می تونید خوب چه بهتر و اگرم از دستتون بر نمیاد تنهاییشو از این خرابتر نکنید. و بذارید با خدای خودش باشه اینو بهش بگید. و اگه فکر می کنید نمی تونید خوشحالش کنید ؛ ناراحت نکردنش هم  می تونه نشونه ی خوبیتون باشه!دیدید خوب بودن چقدر راحته؟ بهتره بگم بد نبودن چقدر آسونه.

البته همه چی بستگی به خوده آدم داره مطمئنان اگه اونی باشید که باید باشید اگه دلتون  با زبونتون یکی باشه(یکرنگ) خود به خود جواب میگیرید اونم نه از یه نفر از اکثر آدما.. وقتی روی زمین کسی رو نداریم باهاش حرف بزنیم ؛ می تونه یه نشونه باشه . نشونه ی عیوب و مشکل تو خودمون . تو اون وضعیت قبل از  هر چیز به خودتون نگاه کنیم و سعی کنیم از قبل بهتر شیم و از خدا هم طلب کمک کنیم . ( اگه متوجه عیبی نشدیم از عزیزامون درخواست کنیم بهمون بگن)

یه بچه با دله پاکش در حاله گریه بی کسی رو حس نمی کنه چرا؛ چون بهش علاقه دارن چون میدونن تو دلش هیچی نیست نه کینه – نه حیله – نه شر تو دلش یه جور حسیه که می خواد محبت ببینه از هر لحاظ ؛ این حس از کوچیکی  وجود داره و تا آخر عمر ادامه پیدا میکنه ولی ممکنه  یه کم با بعضی  ریا کاریا و حسادت ها قاطی بشه که باعثه کمبود محبت یا به اصطلاح تنهایی بشه .

 

تنهایی واژه اییه که  اگه در محضر خدا ازش اسم ببریم خدا رو ناراحت می کنیم پس همیشه خدا هست  ولی شاید بازم شاید ما روی زمین و این کره ی خاکی کسی (آدم) رو نداشته باشیم بهتره اسم این آدمو همدم بذاریم  و طلب همدم کنیم ( کسی که نفساش  به نفسات بسته باشه) که هر کسی بتونه باشه از خانواده بگیر تا همسر و علیرغم میل باطنیم دوست دختر یا دوست پسر.....

بهتر نیست؟

تنهایی برای من روی زمین مفهومی نداره و من برای خودم اسمشو بی کسی روی زمین میذارم ولی من بی کس روی زمین نیستم.!فکر کنم اکثر مردم هم نباشن.

ما خدایی داریم که با وجود اینکه همیشه در محضرش ابراز تنهایی کردیم بازم ما رو بخشیده گذاشته فکر کنیم بهمون فکر داده و اختیار تا تجربه کسب کنیم حالا هم که فهمیدیم تنها نیستیم با یاده اون امیدوار باشیم که کسی روی زمین هم به دادمون میرسه.

بی هم نفس یا همون بی کسی روی زمین از نظر من:

*انتظار کشیدن برای اونی که انتظارت رو نمی کشه  اگه بفهمی اینطوره چه حالی پیدا میکنی؟

*ای دی عزیزت روشنه ولی invisible  ( مخفی) اونم مدت طولانی ولی داره گولت می زنه به قوله خودش و به پی ام هات جواب نمی ده !!!... اینو تو زندگی واقعی هم میشه تصور کرد!!!

*ارزش قائل بشی ارزش قائل نشن .

*تهمت

*یعنی می خوای یه کاره خوبی انجام بدی (یکیو خوشحال کنی) ولی نمی تونی توانایی شو داره ولی نمیشه چون طرف نمی خواااااااااااااد. یا بعضی ها اجازه نمی دن.....

*یعنی یاده خاطرات خوبی که کنار افراد گل و دوستات داشتی  اونایی که تو دلت هنوزم جا دارن  ( یاده این خاطرات زمان ناراحتی آدمو به وجد میاره)...

*و...

با این تصورات با این دنیا---  خیلیا بی کسن.

 خواهش می کنم مراقب باشید کسی به خاطره کارتون احساس بی کسی نکنه .

راستی :

داداشه کوچولوی شما با وجود کوچیکیش خوب  دیده میشه این نشون میده چشمای شما خواهرا و برادرامه که نسبت به من لطف داره ( چشم دلتون) ازتون ممنونم

وظیفه:

ه: برای دیدن کردن از ویلاگه عزیزانی که وبلاگ دارند کافیه رو اسمشون کلیک کنید...کلیک کنیدا

پیشنهاد می کنم مطلبی رو که تو پست آخره وبلاگه آبجی کیانا قرار داره رو بخونید ... ضرر نمی کنید  ومطمئنا خوشتون هم میاد.

ممنونم از A.S & Mr.Amir دلم براتون یه ذره شده.........

خواهرام: (آبجی مینای مهربووون--آبجی کیانای گل -- خواهر خوبم فرزانه(دختر باران)- آبجیام فرناز و شهرزاد- خواهر گل المیرا خانوم –آبجی سارینای هنرمند-  آبجی متین - آبجیه خوبم حسنا– آبجیه  مینای گل وآبجی سارا  - آبجی آرزو و..)

برادرام: ( داداش گلم امین جوونداداش حسام عزیز- داداش سعید- داداش مسعود- داداش افشین- داداش خوش بیان هادی -  داداش مهدی – داداش عباس – داداش میلاد -داداش کیارش - آقا بزرگ جوون و... )

 و همه ی کسانی که از این وبلاگ دیدن می کنند............................ممنون از لطف و مهربونیتون

شرمنده بابت پر حرفیم

امیدوارم هر جا که هستید شاد و موفق و پیروز باشید و سلامت و از زندگی کنار کانون گرم خونوادتون لذت ببرید

راستی شعری که تو عکس زیر می تونید ببینید و بخونیدش از شاعر خوبمون حمید مصدقه من واقعا از این شعر خوشم اومده البته این تیکه ایی از شعرشه ...امیدوارم شما هم خوشتون بیاد.

حق نگهدارتون

کودک  باشیم ولی با عقلی بزرگ