همدم محبوب
به نام حضرت دوست
سلام
امیدوارم حال تک تکتون خوب باشه و سلام منو به تک تک دوستاتون برسونید ( اونام جواب بدن 70 تا ثواب ببرن)![]()
![]()
عید بزرگ و پر شکوه امامت و ولایت عید سعید غدیر خم رو به همه ی شما دوستان عزیز تبریک میگم با ارزوی اینکه هر روزتون مثل اعیاد پر از شادی و شور و نشاط باشه
این بار موضوع همدمه.........![]()
در صورت کلی به کسی همدم گفته میشه کنار یه آدم و پای دردو دلش بشینه ولی خوب هر کسی تو این دنیا به فکره خودشه ( همدمه خودشه) بعضی وقتا کم میاره نمی تونه خودشو اونجور که باید بشناسه اینجاست که نیاز به همدم درش ایجاد میشه . شروع می کنه به گشتن ؛ میبینه سخته ولی یه چیزیو نمی دونه اونم اینه که تک تکه این آدما دنبال همدم هستن! البته هستن کسایی که همراهشونو رو پیدا کردن ولی قدرشو نمی دونن ….![]()
قرار نیست برای اینکه همدم یکی دیگه باشبم کاره سختی انجام بدیم . کارایی که باید انجام بدیم اینه که انتظارتش و علایق و سلایقش رو بفهمیم … اونو بشناسیم … پای درد و دلاش بشینیم … بعده اینکه این کارارو انجام دادیم دو تا کار هم نباید کنیم!اونام اینکه: . شونه خالی نکنیم ، مبنای کار یا رفتارمون رو فقط تو خودمون نگردیم.![]()
اینا همشون بسته به تصمیم اول داره
. جایی که باید علاوه بر خودمون ؛ خودی دیگه که همراهو دوستدارشیم به روحمون اضافه بشه. همون جایی که باید خودمونو مورد ارزیابی قرار بدیم. ببنیم می تونیم دوستدارش باشیم دلمون چرا به این علاقه رضایت داده؟ نکنه فقط به خاطر خودش! ![]()
بدترین حالت ممکن طرف رو تصور کنیم خودمون رو تو اون وضعیت محک بزنیم … می تونیم شونه خالی نکنیم و به این علاقه پایان ندیم؟![]()
نمی دونم تا حالا براتون پیش اومده با کسی بد حرف زده باشید یا نه. ولی خوب بیشتر اوقات بعده عذر خواهی و صحبت در موردش… وقتی باید بگیم مشکل کجا بود….. اینجور گفته میشه : آخه من نتونستم خودمو کنترل کنم ؛ چون تو باهام بد حرف زدی . من عصبانی بودم . من دلخور شدم ازت . منو ناراحت کرده بودی …. من …من …. من .![]()
![]()
تا حالا شده قبل اون من ها بپرسیم تو چرا ناراحت بودی؟
شده به محض قرار گرفتن تو شرائط خاص (اونو) مدنظر داشته باشیم؟ نه خودمون رو.البته همه حق دارن برا خودشون ارزش قائل باشن ولی نه به قیمت کم ارزش کردن و کوچیک کردن افراد در نظر خودشون...
همدم باید مهربون باشه و درکش بالا باشه!
مهربون بودن در عین ساده بودن و قابل دسترسی؛ آدما باهاش قهرن بابا مهربونی تو یه جمله: احتیاجی نیست کسیو خوشحال کنیم اگه نمی تونیم ؛ حداقل می تونیم بعضی وقتا کسی و ناراحت نکنیم ، اینه حداقل مهربونی ، سخته؟![]()
مهربونی و عطوفت هم موضوعه جالبیه؛ مطلبه بعدیم در مورده همینه......![]()
یه دوست و یه همراه واقعی تو هر زمانی سعی داره اوقات بهتر و شادتری رو برای خودش و دوستش بسازه و در عین حال بحرانی ترین حالت رو تصور می کنه و برای اون اوضاع خودشو آماده می کنه تا به محض بروز مشکل راه حل و بدونه! آینده نگری یه خصیصه اییه که یه همدم باید داشته باشه.![]()
یه همدم وقتی واقعا خودشو همدم بدونه برای اینکه کنار همراهش بمونه احساس نیاز می کنه
، البته نه به خاطر خودش به خاطر دوستی که شاید بهش نیاز پیدا کنه... وای اگه این حس دو طرفه باشه عجب احساسی بهشون دست میده ! خوش به حالشون...
.
همدم و دوست خوب کسیه که لطف و مهربونیه خودشو از شما دریغ نکنه و در کنار این سعی کنه با تغییر طرز فکرتون و سوق دادن اون به سمت و سوی مثبت بودن باعث بشه از محبت دیگران هم برخوردار شید و کمبودی تو خودتون احساس نکنید.
کسی می تونه خودشو همدم بنامه که موقعیت هایی رو که بهش نیاز داره رو بشناسه و مشکلات رو تا حد ممکن پیدا و برای رفع اونا تلاش کنه.![]()
هدف از داتشتن همدم برای یرآورده شدن نیاز های عاطفی و برای خوب و شاد زندگی کردنه پس کسی رو که برای همراهیمون انتخاب می کنیم باید بتونه شاد باشه و با شادیش به ما انرژی بده و با اون انرژی و با کمکی که متناسب با توانش به ما می کنه ما رو به سوی موفقیت و یه زندگی شاد رهنمون کنه
تو زندگی هر آدمی موقعیت هایی پیش میا د که دچار رنج ها و یه سری سختی ها میشه و ممکنه در معرض لغزش قرار بگیره تو این میون همدم و همراه این انسانه که باید هواشو داشته باشه و نذاره دچار چالش شه؛ این کار هم در وحله ی اول با آگاه کردن این انسان از وجود خدا و بعد از خدا وجود کسی به عنوان دوستدار (همدم) روی زمین شروع و با مهربونی کامل میشه.![]()
اینکه کسی ایده آل نیست هم کاملا مشخصه پس به محض بروز کوچکترین مشکل دو همدم یا مونس یا دوست یا همراه(اسمای دیگش بود) نباید دچار بد گمانی بشیم.
تو یه زمانی هر کسی به یه همدم نیاز پیدا می کنه که تو اون لحظات هر کسه دیگه ایی اگه فقط دست نوازشی به سرش بکشه براش مثل یه همدم باارزش و مفید می تونه باشه (چون موقعیت رو درک کرده و کاره اصلی که سعی در آرامش دادنه رو انجام داده)![]()
![]()
در آخر بهتره حرفمو اینجوری تموم کنم:![]()
یه همدم واقعی تو یاد و خاطره ها می مونه و اگه وجودش بازم اگه وجودش از بین بره؛ خاطره هاش همون انرژی رو میده و یادش همون آرامش قلبی رو فراهم میکنه.![]()
خوب نمی دونم با خوندن این مطالب یاده خدا افتادید یا نه ولی از نظر من خدا یه همدم واقعیه و یه مهربون تمام عیار.![]()
![]()
بیاید قدرشو بیشتر بدونیم.... و همیشه تو هر لحظه حتی وقتی اتفاقات باب میلمون نیست شاکرش باشیم چرا که حتما تو این موقعیت مصلحت چنین بوده باید صبور بود تا به علت این مصلحت پی ببریم
خدا رو شکر![]()
ممنونم از اینکه دلنوشته های منو می خونید و منو از نظرات محبت امیز خودتون بهره مند میکنید.
امیدوارم در پناه لطف خدا و عنایات امام زمان (عج) زندگی پر شور و نشاط و همراه با موفقیت های زیاد تو هر عرصه ایی که پا میزارید داشته باشید.![]()
خدا کنه به مصلحت خدا آگاه باشید و هیچ وقت از خدا به خاطر اتفاقات پیش اومده گله نکنید که ...
موفق و شاد و سلامت باشیو سرفراز![]()
![]()





![]()
وظیفه (تشکر):
ه: برای دیدن کردن از ویلاگه عزیزانی که وبلاگ دارند کافیه رو اسمشون کلیک کنید...
کلیک کنیدا![]()
ممنونم از A.S & Mr.Amir دلم تنگ شده چرا نمیاید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.........![]()
خواهرام: (آبحی مینای خوش قلب--آبجی کیانای گل و شاد -- فرزانه خواهر با درک(دختر باران)- آبجیام فرناز و شهرزاد- آبجی فرناز 2(دوست خوب آبجی))- خواهر گل المیرا خانوم –آبجی آبجی سارینای گل و هنرمند- آبجی متین - آبجیه خوبم حسنا– آبجی نازنین - آبجیه مینای گل وآبجی سارا - آبجی آرزو و..)![]()
برادرام: ( داداش امین عزیزه دلم– داداش حسام عزیز- داداش سعید گل- داداش مسعود- داداش افشین- داداش خوش بیان هادی - داداش مهدی – داداش عباس – داداش شاهرخ گل -داداش میلاد -داداش کیارش - آقا بزرگ جوون و... )![]()
از همهی دوستانی هم که به من سر می زنند تشکر میکنم
ببخشید زیاد حرف زدم![]()
حق یارو نگهدارتون








دل نوشته![]()
سخن ز تنهایی دروغ است!
تنهایی زنـد بـر خـرمــن دلـهــا چـنــگ ز پـریـشـانـی و غـم بـبازد رخسار، رنـگ
باشد دنیا سراب و دلبستگی اش شـراب کنـد احساس و جـبر تصمیــم ها را خـراب
این ســو یـکــی مـحتــاج و دلش تـنـگ آن سو نفرین و غضب... شـده دلـش سنگ
یـکی در طـلب محبت مدام مـیـگریست دیگری بی تفاوت و خشمـاگین نــگریست!
آتـــش خــشـم و جـور جـفــا بهــر وفــا خشکانیدست چشمه های زلال مهر و صفا
انــدر ایــن خــواب مــردم زشت کردار شـده کـابوس خوف ناک ازآن مـردم بیدار!
راه عظیم سـعادت در این دیار تـاریک گشتـه با ایــن خـواب و رویـا هـا بـاریـک!
پس کنـیـم چراغ نـومیدی را خــامــوش نکـنیـم ذکـر و یـاد و نــام خـدا را فـراموش
اوست پرتوی درخشان بر راه ســعادت بــزرگان داده اند بر یگـانـگی او شــهــادت
گـر سخن ز تنهایی بـگویم دروغ اسـت آفــریـدگـار همـدم من؛ نـور پر فروغ است
![]()
سلام