حقیقته عشق






سلام![]()
در ابتدا فرا رسیدن ایام سوگواری امام علی (ع) نماد عدالت مسلمانان رابه تمام دوستان تسلیت و تهنیت میگم ( التماس دعا)
امیدوارم خوب و سرحال باشید![]()
طاعات قبول![]()
موضوعی تکراری ولی پیچیده – موضوعی که بعضیا به مسخره گرفتنش و اونو از اون چیزی که بوده دور کردن- امری که اگه با صداقت و پاکی همراه باشه می تونه یه دنیا رو دگرگون کنه![]()
*عشق ![]()
منظور از عشق رو هممون می دونیم ) یه جورایی):::![]()
عشق از نظر من همون عهد و پیمانیه که به خاطر دوست داشتن یه .... بین دل و جونمون بسته میشه! و طبق این عهد قراره که به خاطر معشوق بهتر و خوب تر از همیشه(قبل) باشیم. و اگه محقق بشه احساس خوشبختی می کنیم و وفای به عهد .. و اگرم تحقق پیدا نکنه دلمون میشکنه و جونمونم ازار میبینه! .![]()
در کل عشق یه پلیه برای خوب بودن ِ خوب بودن راهیه برای آرامش وهدف از آرامش خوشبختیه و خوشی.. میل به خوب یا بهتر بودن تو همه هست پس همه عاشقن...... و اگه می بینید دلشون شکسته احتمالا فکر می کنن خوب نبودن یا شایدم اونی که می تونستن باشن نبودن (خوبتر)!![]()
دید افراد برای انتخاب فردی که لایق دوست داشتن باشه با توجه به اولویت هاشون متفاوته .
اگه از جوونی که هنوز ازدواج نکرده معنیه عشق و پرس و جو کنیم یه معنیه آرمانی و خیلی پاک رو برامون میگه . ( هستن کسایی که نمی تونن توضیح بدن یا منکرش بشن ولی اکثرشون جواب بالا رو میدن.
)
اما اگه از یه مردی که ازدواج کرده اگه این سوالو کنیم احتمالا می گه عشق وجود نداره یا اگه واقعا عاشق باشه میگه یعنی........( می تونه توضیح بده اونم یه توضیح تاثیر گذار و قشنگ )![]()
من میگم عشق همون علاقه ایی که ما نسبت به خانواده ( پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ) داریم.![]()
علاقه ی بعده وصال عشقه .
یه عشقه پاک دلیل ( قانع کننده ) می خواد – دلیلم شناخت نیاز داره – شناخت هم نیازمنده زندگی درکناره هم و همراه بودن با همه
***** عشق به معنویات کاملا بحث جدایی داره و بستگی به اعتقادات داره و اکثرا پاک و بی ریاست.
****عشق نباید از متانت فرد عاشق کم کنه بلکه باید متانت و سنگینیو چند برابر کنه
.
****یه فرد دوست داشتنی برای هیچ کس تکراری نمیشه چرا که خوبی تکراری نمیشه و همش به دل میشینه (مثل شما)![]()
دوست داشتن فقط به حرفای عاشقونه نیست ( هر چند نیازه ) علاقه به عمله . به رفتاره . به کمک و یاری رسوندنه. به شاد کردنه و.....![]()
یه چیزی عشق های امروزیو غیر قابل باور می کنه![]()
اونم هوسه![]()
![]()
بعضی جوونامون دارن از روی احساسات نه چندان خوب به هم ابراز علاقه می کنن. احساساتی که به خاطر مشکلات و کمبودهاشون ،اونا رو بروز میدن.![]()
ملاکی که درصد پاک بودن و خالص بودن عشقو نشون میده طرز فکرو فرهنگه
. می تونیم با یه سری سوالات طرفو آزمایش کنیم و بعد بهش دل ببندیم.![]()
این کار باعث میشه هم حساب کار دست کسی که می خواد دوستمون داشته باشه بیاد هم خودمون شناخت لازمو از طرف پیدا کنیم
مهربونیو عطوفت تو عشق وجود داره . اما حتما دیدید کسایی رو که قبل از رسیدن به هم چی بودن و بعد از وصال چی شدن ( اون روی سکه ....
!) اینه که میگم بهتره عشقو تا می تونیم پاک نگه داریم . (به اصطلاح عشق قبل از وصال ، یه علاقه ی خاصه ( به خاطر شدتش خاصه ) و اگه این علاقه بعده وصال وجود داشته باشه خود به خود تبدیل میشه به عشق پاک) ![]()
چیزایی که تو عشقه واقعی جایی ندارن اینا هستن :![]()
![]()
- کینه![]()
- یاس
- خودخواهی و خودبینی
- هوس
- حسادت
- بی اعتمادی و شک های بی مورد
- حرمت شکنی![]()
- پول و ثروت![]()
- اجبار
- و....
چیزایی که ارکان عشق هستن و باید باشن :![]()
- کمک![]()
- دردودل![]()
- محبت و غمخواری
- قهر و آشتی![]()
- یاد
- توقع ( توجه و چیزایی شبیه این ) در حد معمول![]()
- شاد کردن
- راز داری
- آرزوی سلامتی
- امید
- اختیار
- یکرنگی
- مهربونیو عطوفت
- احساس نیاز و وابستگی در حد معمول
- صداقت
- سخاوت و بخشش ( از همه نوعش)![]()
- پاکی
- عزت و احترام
- توجه
- دل شکستگی های پی یا پی و متعاقب اون دل بدست آوردنای لذت بخش ( از هر دو طرف )
و ....................................................![]()
اونقدر عشق بزرگه که نمیشه حد و حدودی براش تعیین کرد ؛ ( من که نمی تونم).
عشقه من اینه که برای هر کسی که بتونم برادری کنم..... ( داداش باشم )
گفتم عشقم چون هنوز عشق های من تو محدوده ی ( پدرو مادر، خواهران و برادران)
قرار دارن و تا به حال خودمو لایق ابراز علاقه به کسی به عنوان همسر ندونستمو ، حالا حالا ها نمی دونم. چون معنیه دوست رو هنوز نتونستم درک کنم ( اگه درک کرده بودم ، بی وفایی نمی کردم !) تا برسه به همسر ...........![]()
![]()
چه خوبه با رفتارمون عشق رو معنی، و با اعمالمون اونو اثبات کنیم .![]()
دل تنگیمو بذارید به پای ناتووونیم چرا که هنوزم دلتنگمو، کوچیک![]()
![]()
ولی همین داداش کوچولو ازتون می خواد عشقتون رو به موقع انتخاب کنید ، همیشه بهش برسید تا سبز و خرم بمونه ، بی وفایی و بدی های معشوق و با همون ملاکهایی که اونو دوست داشتنی کرده بپوشونید و سعی کنید با مهربونی معشوقتون رو اونجور که می خواید بسازید. ( با مهربونی خود به خود همون اتفاقی میفته که باید بیفته )![]()
![]()
عشق از نگاه کودکان :![]()
بعد از یه تعریف ساده از عشق برای بعضی کودکان و خواستن یه مثال در مورد اون؛به نگاه کودکان زیره 10 سال به عشق دقت و به سادگی و پاکی و صداقت حرفشون فکرکنید:![]()
**از زمانیکه مادر بزرگم دچار آرتروز شد، دیگه نمی تونست خم شه و ناخن های پاشو لاک بزنه !همیشه پدر بزرگم این کار را براش انجام میداد حتی وقتی که دستای خودش هم آرتروز شد، این عشقه؟!
**وقتی کسی شما رو دوست داره لحن صدا کردن اسمتون توسط اون با دیگران فرق داره و وقتی صدات می کنه آروم میشی.
**عشق یعنی وقتی با کسی میری بیرون ؛ بیشتر چیپستو بدی به اون ؛ بدون اینکه ناراحت شی یا ازش چیزی بخوای ( توقعی داشته باشی)
** عشق همون چیزیه که در اوج خستگی تو رو بخندونه!
**عشق یعنی وقتی مامان برای بابا قهوه درست می کنه ، برا اینکه بفهمه طعمش چطوره اول خودش از اون می خوره !
** عشق یعنی وقتی به کسی می گی از لباست خوشم اومده از اون به بعد همش همون لباسو بپوشه.
** عشق وقتیه که مامان بزرگترین تیکه ی گوشت مرغ و برای بابا میذاره.!
شعری از چرخه ی عشق(احمد شاملو) :![]()
عشق ، عشق می آفریند
عشق زندگی می بخشد
زندگی رنج به همراه دارد
رنج دلشوره می آفریند
دلشوره جرئت می بخشد
جرئت اعتماد به همراه دارد
اعتماد امید می آفریند
امید زندگی می بخشد
زندگی عشق می آفریند
عشق عشق می آفریند.
اینجا جا داره از خانواده ی اصلیم که اینجا و زیره یه سقف با هم هستیم تشکر کنم و از صمیم قلب براشون ارزوی سلامتی![]()
وظیفه :::::::::::::![]()
![]()
تشکر خاص و استثنایی از ( بهتراز خوب)A.S & MR.Amir![]()
![]()
![]()
تشکر ویژه از خواهراو برادرای مهربون ( آبجی مینا- آبجی کیانا- داداش امین – آبجی حسنا- داداش حسام- داداش سعید- داداش کیا- آبجی فرناز و شهرزاد – آبجی آرزو- داداش هادی – دختر باران ) وهمه ی اونایی که منو به عنوان یه داداش کوچیک قبول دارنو ، بهم میگن داداش![]()
از همه ی شما دوستانی هم که به وبم سر می زنید ( بی سرزمین تر از باد – وفادار – پسری که همه رو عاشق کرد ! و ...)ممنونم![]()
شرمنده بابت پر حرفیم![]()
![]()
امیدوارم لحظات سراسر پر شور و نشاطی رو سپری و یه عشق واقعی رو تجربه کنید![]()
در پناه ایزد منان موفق و شاد بمانید.![]()
![]()
ممنون از داداشام و آبجیام

سلام