حقیقته عشق

http://tina-love.blogfa.com/http://tina-love.blogfa.com/http://tina-love.blogfa.com/http://tina-love.blogfa.com/http://tina-love.blogfa.com/http://tina-love.blogfa.com/http://tina-love.blogfa.com/

سلام

در ابتدا فرا رسیدن ایام سوگواری امام علی (ع) نماد عدالت مسلمانان رابه تمام دوستان تسلیت و تهنیت  میگم ( التماس دعا)

امیدوارم خوب و سرحال باشید

طاعات قبول

موضوعی تکراری ولی پیچیده – موضوعی که بعضیا به مسخره  گرفتنش و  اونو از اون چیزی که بوده دور کردن- امری که اگه با صداقت و پاکی همراه باشه می تونه یه دنیا رو دگرگون کنه

*عشق

منظور از عشق رو هممون می دونیم ) یه جورایی):::

عشق از نظر من همون عهد و پیمانیه که به خاطر دوست داشتن یه .... بین دل و جونمون بسته میشه! و  طبق این عهد قراره که به خاطر معشوق بهتر و خوب تر از همیشه(قبل) باشیم. و اگه محقق بشه احساس خوشبختی می کنیم و وفای به عهد .. و اگرم تحقق پیدا نکنه دلمون میشکنه و جونمونم ازار میبینه!   .

در کل عشق یه پلیه برای خوب بودن ِ خوب بودن راهیه برای آرامش وهدف از آرامش خوشبختیه و خوشی.. میل به خوب یا بهتر بودن تو همه هست پس همه عاشقن...... و اگه می بینید دلشون شکسته احتمالا فکر می کنن خوب نبودن یا شایدم  اونی که می تونستن باشن نبودن (خوبتر)!

دید افراد برای انتخاب فردی که لایق دوست داشتن باشه  با توجه به اولویت هاشون متفاوته .

اگه  از  جوونی که هنوز ازدواج نکرده معنیه عشق و پرس و جو کنیم یه معنیه آرمانی و خیلی پاک رو برامون میگه . ( هستن کسایی که نمی تونن توضیح بدن یا منکرش بشن ولی اکثرشون جواب بالا رو میدن.)

اما اگه از یه مردی که ازدواج کرده اگه این سوالو کنیم احتمالا می  گه عشق وجود نداره     یا اگه واقعا عاشق باشه میگه یعنی........( می تونه توضیح بده اونم یه توضیح تاثیر گذار و قشنگ )

من میگم عشق همون علاقه ایی که ما نسبت به خانواده ( پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ) داریم.

علاقه ی بعده وصال عشقه .

یه عشقه پاک دلیل ( قانع کننده ) می خواد – دلیلم شناخت نیاز داره – شناخت هم نیازمنده زندگی درکناره هم و همراه بودن با همه

***** عشق به معنویات کاملا بحث جدایی داره و بستگی به اعتقادات داره و اکثرا پاک و بی ریاست.

****عشق نباید از متانت فرد  عاشق کم کنه بلکه باید متانت و سنگینیو چند برابر کنه.

****یه فرد دوست داشتنی برای هیچ کس تکراری نمیشه چرا که خوبی تکراری نمیشه و همش به دل میشینه (مثل شما)

دوست داشتن فقط به حرفای عاشقونه نیست ( هر چند نیازه ) علاقه به عمله . به رفتاره . به کمک و یاری رسوندنه. به شاد کردنه و.....

یه چیزی  عشق های امروزیو غیر قابل باور می کنه

اونم هوسه

بعضی جوونامون دارن از روی احساسات  نه چندان خوب به هم ابراز علاقه می کنن. احساساتی که  به خاطر مشکلات و کمبودهاشون ،اونا رو بروز میدن.

ملاکی که درصد پاک بودن و خالص بودن عشقو نشون میده طرز فکرو فرهنگه. می تونیم با یه سری سوالات طرفو آزمایش کنیم و بعد بهش دل ببندیم.

این کار باعث میشه هم حساب کار دست کسی که می خواد دوستمون داشته باشه بیاد هم خودمون شناخت لازمو از طرف پیدا کنیم

مهربونیو عطوفت تو عشق  وجود داره . اما حتما دیدید کسایی رو که قبل از رسیدن به هم چی بودن و بعد از وصال چی شدن ( اون روی سکه ....!) اینه که میگم بهتره عشقو تا می تونیم  پاک نگه داریم . (به اصطلاح عشق قبل از وصال ، یه علاقه ی خاصه ( به خاطر شدتش خاصه ) و اگه این علاقه بعده وصال وجود داشته باشه خود به خود تبدیل میشه به عشق پاک)

چیزایی که تو عشقه واقعی جایی ندارن  اینا هستن :

-         کینه

-         یاس

-         خودخواهی و خودبینی

-         هوس

-         حسادت

-         بی اعتمادی و شک های بی مورد

-         حرمت شکنی

-         پول و ثروت

-         اجبار

-         و....

چیزایی که ارکان عشق هستن و باید باشن :

-         کمک

-         دردودل

-         محبت و غمخواری

-         قهر و آشتی

-         یاد

-         توقع ( توجه و چیزایی شبیه این ) در حد معمول

-         شاد کردن

-         راز داری

-         آرزوی سلامتی

-         امید

-         اختیار

-         یکرنگی

-         مهربونیو عطوفت

-         احساس نیاز و وابستگی در حد معمول

-         صداقت

-         سخاوت و بخشش ( از همه نوعش)

-         پاکی

-         عزت و احترام

-         توجه

-         دل شکستگی های پی یا پی  و متعاقب اون دل بدست آوردنای لذت بخش ( از هر دو طرف )

و ....................................................

اونقدر عشق بزرگه که نمیشه حد و حدودی براش تعیین کرد ؛ ( من که نمی تونم).

عشقه من اینه که برای هر کسی که بتونم  برادری کنم..... ( داداش باشم )

گفتم عشقم چون هنوز عشق های من تو محدوده ی ( پدرو مادر، خواهران و برادران)  قرار دارن و تا به حال خودمو لایق ابراز علاقه به کسی به عنوان همسر ندونستمو ، حالا حالا ها نمی دونم. چون معنیه  دوست رو هنوز نتونستم درک کنم ( اگه درک کرده بودم ، بی وفایی نمی کردم !) تا برسه به همسر ...........

چه خوبه با رفتارمون عشق رو معنی، و با اعمالمون اونو اثبات کنیم .

دل تنگیمو بذارید به پای ناتووونیم چرا که هنوزم دلتنگمو، کوچیک

ولی همین داداش کوچولو ازتون می خواد عشقتون رو به موقع انتخاب کنید ، همیشه بهش برسید تا سبز و خرم بمونه ، بی وفایی و بدی های معشوق و با همون ملاکهایی که اونو دوست داشتنی کرده بپوشونید و سعی کنید با مهربونی  معشوقتون رو اونجور که می خواید بسازید. ( با مهربونی خود به خود همون اتفاقی میفته که باید بیفته )

 

 

عشق از نگاه کودکان :

بعد از یه تعریف ساده از عشق برای بعضی کودکان و خواستن یه مثال در مورد اون؛به نگاه کودکان زیره 10 سال به عشق دقت و به سادگی و پاکی و صداقت حرفشون فکرکنید:

**از زمانیکه مادر بزرگم دچار آرتروز شد، دیگه نمی تونست خم شه و ناخن های پاشو لاک بزنه !همیشه پدر بزرگم این کار را براش انجام میداد حتی وقتی که دستای خودش هم  آرتروز شد، این عشقه؟!

         

**وقتی کسی شما رو دوست داره لحن صدا کردن اسمتون توسط اون با دیگران فرق داره و وقتی صدات می کنه آروم میشی.                                                                                                                 

 

**عشق یعنی وقتی با کسی میری بیرون ؛ بیشتر چیپستو بدی به اون ؛ بدون اینکه ناراحت شی یا ازش چیزی بخوای ( توقعی داشته باشی)

 

** عشق همون چیزیه که در اوج خستگی تو رو بخندونه!

 

**عشق یعنی وقتی مامان برای بابا قهوه درست می کنه ، برا اینکه بفهمه طعمش چطوره اول خودش از اون می خوره !

 

** عشق یعنی وقتی به کسی می گی از لباست خوشم اومده از اون به بعد همش همون لباسو بپوشه.

 

** عشق وقتیه که مامان بزرگترین تیکه ی گوشت مرغ و برای بابا میذاره.!

 

شعری از چرخه ی عشق(احمد شاملو) :

 

عشق ، عشق می آفریند

عشق زندگی می بخشد

زندگی رنج به همراه دارد

رنج دلشوره می آفریند

دلشوره جرئت می بخشد

جرئت اعتماد به همراه دارد

اعتماد امید می آفریند

امید زندگی می بخشد

زندگی عشق می آفریند

عشق عشق می آفریند.

 

اینجا جا داره از خانواده ی اصلیم که اینجا و زیره یه سقف با هم هستیم تشکر کنم  و از صمیم قلب براشون ارزوی سلامتی

 

وظیفه :::::::::::::

تشکر خاص و استثنایی از  ( بهتراز خوب)A.S & MR.Amir

  تشکر ویژه از خواهراو برادرای مهربون ( آبجی مینا- آبجی کیانا- داداش امین – آبجی حسنا- داداش حسام- داداش سعید- داداش کیا- آبجی فرناز و شهرزاد – آبجی آرزو- داداش هادی – دختر باران ) وهمه ی اونایی که منو به عنوان یه داداش کوچیک قبول دارنو ، بهم میگن داداش

از همه ی شما دوستانی هم که به وبم سر می زنید ( بی سرزمین تر از باد – وفادار – پسری که همه رو عاشق کرد ! و ...)ممنونم

شرمنده بابت پر حرفیم

امیدوارم لحظات سراسر  پر شور و نشاطی رو سپری و یه عشق واقعی رو تجربه کنید

 

در پناه ایزد منان موفق و شاد بمانید.

 

دل نوشته

 

 ای خدا خسته شدم

                           از این همه غبار غم  

نمیاره این چشم ترم

                             به ابروی کسی خم !

چه کار کنم راحت بشم

                            از این همه خیال و وهم؟

بگید چی بود گناهم

                              چیه برای غم مرحم؟

داره نابود میشه نم و نم

                             روحم ، تنم، جسم و جونم

با اینکه میگیره زبونم!

                              ببین دارم شعر می خونم

تمسخرو خریدم به جونم

                             کی گفته من دیوونه ام

اونی که راه زندگیو داد نشونم

                             بابت این لطف ازش ممنونم

مگه چی بود طلبم؟

                              جز یه ذره مهر و کَرَم

چرا میگیره این دلم؟

                               شاید من خیلی بدم...

نیست دست نوازش رو سرم

                               یعنی من اینقدر کمَم؟

نمی خوام از خدا که بمیرم

                              میخوام رسم وفا بده یادم

از کینه من بیزارم

                               مگه اشتباه نمی کنه یه آدم؟

با این که شکسته این دلم

                               حتی اگه نتونم خوب بشم

به خدا فقط یه چیز می گم

                               هر لحظه ، همیشه ، دمادم

میگم به داداهای گلم

                               به آبجی های تاج سرم

  از اون اعماق درونم

                            (قربونتون برم ،  به یادتونم)

 

ghooroobe mostafa

وبلاگ مصطفی رو به تعطیلی!

شعری برای کسایی که بهم می گن داداش!!!!

  ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) بر همگان مبارک

ای به داد من رسیده
                                 تو روزای خود شکستن
ای چراغ مهربونی 
                                 تو شبای وحشت من
ای تبلور حقیقت 
                                 توی لحظه های تردید
تو منو از شب گرفتی 
                                 تو منو دادی به خورشید
اگه باشی یا نباشی
                                 برای من تکیه گاهی
برای من که غریبم 
                                 تو رفیقی جون پناهی
ناجی عاطفه ی من 
                                  شعرم از تو جون گرفته
رگ خشک بودن من 
                                  از تن تو خون گرفته
اگه مدیون تو باشم
                                  اگه از تو باشه جونم
قدر اون لحظه نداره 
                                  که منو دادی نشونم
وقتی شب ، شب سفر بود
                                  توی کوچه های وحشت
وقت هر سایه کسی بود
                                  واسه بردنم به ظلمت
وقتی هر ثانیه ی شب 
                                  تپش هراس من بود
وقتی زخم خنجر دوست
                                  بهترین لباس من بود
تو با دست مهربونی
                                  به تنم مرهم کشیدی
برام از روشنی گفتی
                                  پرده ی شبو دریدی
یاور همیشه مؤمن
                                  تو برو سفر سلامت
غم من نخور که دوری
                                  برای من شده عادت
ای طلوع اولین دوست 
                                  ای رفیق آخر من
به سلامت ، سفرت خوش
                                  ای یگانه یاور من
مقصدت هر جا که باشه
                                  هر جای دنیا که باشی
اونور مرز شقایق 
                                 پشت لحظه ها که باشی
خاطرت باشه که قلبت
                                 سپر بلای من بود
تنها دست تو رفیق
                                دست بی ریای من بود

ممنون از داداشام و آبجیام

تشکر از فرستنده ی شعر: آبجی حسنا ....

دلم شکسته  

*یه دل برای دوست داشتنتون باید با ارزش باشه اینم دله من که به خاطر محبتاتون  به طلا تبدیل شده و به خاطر بی وفاییام  شکسته  ( به یادتونم همیشه )*

 

متوقع باشم یا نه ؟

سلام

امیدوارم خوب و سر حال باشید

ممنون از مهربونیاتون

بازم یه چیزی ذهنمو مشغول  و منو وادار کرد به اینکه اینجا در موردش بنویسم

البته اینم بگم که  این  فکرم با یه جرقه ایی که با خوندن  یه مطلبی که تو وبلاگ دوست خوب خوندم شعله ش چند برابر شد .!

*این بار موضوع توقع بود که منو به فکر فرو برد

توقع به مجموعه انتظاراتی گفته میشه که هر ادمی در مقابل علاقه یا کمک نسبت به یه نفر دیگه  با توجه به قابلیت ها و توان ظاهریه شخص مورد نظرداره و...

* توان باطنی کسی رو در حالت عادی نمی بینیم و اون فرده که با کاراش( اگه بیش از اون  حدی باشه که ازش توقع میره ) اونو نشون میده بهمون.

ما دوست داریم دوستامون و کسایی که دوستشون داریم اونی باشن که  ما دلمون می خواد ( با توجه به توانایی شخص ، یعنی  طرفمون اگه بخواد می تونه ) یا حداقل اونی باشن که بودن ( یکرنگی) به اینم میشه  گفت توقع.  

توقعی در مقابل علاقه باشه دست خوده طرف نیست چرا که کسی که بهش علاقه مند میشه رو حتما خوب می شناسه و متناسب با این شناخت ازش انتظار داره پس خیلی خوبه اگه بتونیم توقعات دوست و همراهمونو بفهمیم و برای برآورده کردنش نهایت سعی مونو کنیم و لازمه بگم حداقل و حداکثر توقعمون برای کسی که دوستش داریم این دو تاس ( شاد باشه و سلامت ( مواظبه خودش باشه بهمون توجه کنه و به یادمون باشه )

داشتن فقط حداقله توقع از کسی که بهش علاقه مندیم ؛کاریه سخت و  تقریبا نشدنی.

توقع در مقابل علاقه خیلی سنگینه و  اگه بر آورده نشه  خدا به خیر بگذرونه ولی در مقابل کمک یا انجام کار بهتره توقع زیادی نداشته باشیم.

بعضی از آدما از دیگران انتظاراتی دارن که ممکنه کمی زیاده خواهی باشه ؛نمی دونم شاید من این طور فکر می کنم ( در مورد خودم )!

منظورم از زیاده خواهی انتظاریه که  طرفمون توان انجامش رو نداره ( به قابلیتش توجه نشده یا تواناییه فرد مورد نظربیشتر از اون حدی که باید باشه تصور شده )

ولی ظاهرا خودم قبلا یا شایدم الان این مشکل رو دارم!  نمی تونم برطرفش کنمممممممممم چون از روی علاقس به جون خودم نمیشه !!!!!!!!!

راستش بعضی مواقع پیش اومده بود که اگه از کسی ناراحت باشم یا کاری براش انجام داده باشم و در قبال اون کارا از طرفم انتظار  انجام کار یا رفتاری رو داشتم انگار منتظر  اون رفتار دلخواهم بودم الان که فکر می کنم می بینم خودخواهی بوده و خدا رو شکر می کنم که تونستم این مشکل رو تا حدودی حل کنم ( نمی خوام مغرور بشم )

*- بیشتر انتظاراته من به خاطر علاقمه و به همین خاطر کمتر پیش اومده بتونم پایینشون بیارم....-*

ما وقتی برای کسی کاری انجام میدیم مثلا کمکی میکنیم انتظاراتی داریم که معمولی ترینش تشکره و حداکثرش توجه و .....

حداقلی وجود نداره ! به نظرم بهتر اینه که در قبال کارمون جز خوشحالیه طرف هیچ توقعی نداشته باشیم حتی  نگذاریم زیاد تشکر کنه و اون کارو وظیفمون جلوه بدیم که با این کار اگه خدایی نکرده مورد کم لطفی قرار گرفتیم زیاد برامون سخت نباشه  ( خوشحالی طرف یه توقع بزرگ ولی در عین حال انسانیو در دسترس تره  عاقلانه هم هست خیلی هم کیف داره وقتی بر آورده میشه ) !!

به هر حال هر آدمی توقعاتی داره ولی خوب میشه اگه بتونه اونا رو تا حداقل ممکن پایین بیاره ( فکر کنم یکی از راه کارهایی  خوب و عملی که بتونیم  از دلخوری ها و رنجش هایی که از طرف نزدیکامون بهمون اعمال میشه ( با رفتار یا کارشون ) پیشگیری کنیم همین باشه)

حتما شنیدید یکی میگه: از فلانی توقع یا انتظار چنین رفتاری رو نداشتم .. یا از فلانی توقع دارم ... این حرفشون نشون دهنده ی علاقه یا شناختیه که شخص متوقع نسبت به  فرد مورد نظر داره.

بعضی اشخاص   از شنیدن  این حرف ناراحت میشن و یکه می خورن و سعی می کنن با دلایل عجیب خودشونو تبرعه کنن ولی بازم چه خوبه اگه دلیل حرف  دوستشونو تو خودشون بگردن و اگه ضعفی پیدا کردن اونو برطرف کنن و اگرم نه  که چیزی رو از دست ندادن و یه چیزی فهمیدن اونم اینه که کاراشون زیره زره بینه و باید دقت بیشتری کنن .

 توقع بیش از اندازه مشکلات زیادی رو  به همراه داره اینو که  حتما همه می دونن ولی چیزی که شاید خبر نداشته باشن اینه که ( توقع یا انتظارشون بیش از اندازه ست یا نه ....؟)

خوب برای اینکه این سوال  پیش نیاد نظرم اینه که توقعمون رو تا حد ممکن پایین بیاریم و اگه اون چه که انتظارش رو داریم  ( هر چند کم )پیش نیومد کاملا منطقی وخونسرد و بدون ناراحتی ( یه کم ناراحتی  در مقابل کم لطفی خود به خود  به وجود میاد ) دنبال دلیلش بگردیمو بازم اگه حق با ما بود  بهتره گله کنیم و گوشزد (خوب شاید طرف یادش رفته و یا شناختش نسبت به ما کم باشه ) فکر کنم منطقیه نه؟

با گله می تونیم   توجه به خودمونو ببریم بالا و همین هم بیشترین توقعیه که می تونیم داشته باشیم.

راستی اصلا توقع نداشتن هم خوب نیستا ، چرا که انتظار داشتن خودش نوعی  ارزش قائل بودنه؛  تازه از اونجایی که تقریبا  نشدنیه ( اصلا انتظاری نداشتن ) ممکنه باعثه ناراحتیمون بشه !  ( بازم از نظر من )

حالا وقتشه چکیده ی مطلبی رو که تو وبلاگ این دوست  خوب (http://kimiayavari.blogfa.com ) خوندم رو بگم :

جمله ایی که از یه بزرگی نوشته بود ( ریشه ی تمام رنجها توقع داشتن از دیگرانه ) و انتظار نداشتن هم سخت بود و غیر ممکن پس این دوستمون با تفکر مثبتشون این جمله رو به : ( ریشه ی بیشتر رنجها داشتن توقع بیجا از دیگرانه ) تغییر دادن .

کاملا منطقی و قابل درکه و تلنگری برای تفکر بیشتر ...

ممنون از این دوست  خوب

 

*توقع من از خودم :

منتظر باشم تا به کسی کمک کنم- اگه وجودم یا اثراته وجودیم کسیو ناراحت می کنه  خودمو دور کنم از اون محل خوب بودن حتی در مقابل بدی هایی که بهم میشه همه ی کارایی که باعث خوشحالیه دوستام میشه رو با تمام توان انجام بدم خودمو در حد یه داداشه کوچیک بدونم نه بیشتر ( جدید) ........

شاید نتونم برآوردشون کنم ولی انتظاراته زیاد بزرگی نیستن . و سعیمو می کنم

راستی یکی از عزیزان هم گفته بود که آدم پر توقع بده  و ادم کم توقع انسان خوب ( اینو قبول ندارم چون  توقع که دست طرف نیست مخصوصا اگه از روی محبت و علاقه باشه یعنی اون موقع اصلا نمی تونه انتظارش رو کم کنه  هر چند کم توقعی خوبه ولی به خدا سخته تقصیر من چیه ؟؟؟؟؟)

شعری از دلم( به کمک داداش هادی ):

چه سخت زمانه ای شد همه از برادر فراری

مگر برزخ چگونه است آیا چنین نیست؟

حال آمدن انان که تا وقتی بودند نشناختمشان چه سود برای من دارد

جز آنکه شرمندگی را به چشمان من می آورد

و انان میدانند و نمینآید تا ناراحتی من را نبینند

 

*حالا....:

یه تشکر مختص مهربونا از A.S &Mr. Amir

تشکر ویژه از خواهرای خوبو، ماه  ( آبجی مینا و آبجی کیانا حسنا- آرزو - فرناز و شهرزاد  و ...) و داداشای عزیز و دوست داشتنی ( امین سعید حسام - کیارش- هادی) و تمام اشخاصی که منو با لفظ داداش صدا میزننو منو مورد لطف و محبتشون قرار میدن  !!

  ممنون از دوستام تو روم 20 و همه ی عزیزانی که همیشه با دیدن کردن از این وبلاگ منو مورد لطفشون قرار می دن  ( دختر باران بی سرزمین تر از باد - پسری که همه رو عاشق کرد ....- و ...)

شرمنده به خاطر پر حرفیم و ببخشید اگه این  موضوع تکراری بود ! ( شدیدا دلم گرفته ........ )

شاد و موفق، در پناه حق ، بهشتی باشید

خدایا به من فهمی بده تا ( بیش از اندازه) متوقع نباشم و به اون چیزی که دارم قانع باشم

خدانگهدارتون

  View Raw Image" href="http://s4.tinypic.com/2im3yu9.jpg" class="thickbox">زیبا مثل گل باشید

 

    

داداش سعید به یادتم همیشه .........................

View Raw Image" href="http://s4.tinypic.com/dbprix.jpg" class="thickbox">

رنگی نمانده چهرهء غمزده ام را
تو کجایی
تو کجایی که مژده امدنت به گوش همه رسیده است
کجایی؟
بیا...
من کوچه ها را با دستان خسته ام آب داده ام
هنوز هنگامی که صدای بال زدن پرنده ها را می شنوم با شوقی وصف ناپذیر بر سر جاده می ایم
تا غبارهای راه را با مزه هایم کنار بزنم
هنوز مژده آمدنت را از ماه می شنوم
و ستارگان چشمک زنان حرف ماه را تصدیق میکنند
تو کجایی... خود بگو
من که همه جا تو را میبینم چگونه دوری ات را تحمل کنم
دوری ات گرچه درونم را به ستوه در اورده
ولی هنوز با یاد تو می خوابم
به امید تو بر می خیزم و با عشق تو کار میکنم
این است زندگی من
ناجی من, نازنینم, مهربان ,کجایی,کی می آیی...

لگد مال شدن فرهنگمون

 

سلام

امیدوارم خوب باشید ماه رحمت ( رمضان ) مبارک

طاعات قبول

یکی از موضوعاتی جدیدا خیلی ذهنمو مشغول کرده و منو عصبانی، وارد شدن فرهنگ غلط غرب و کمرنگ شدن فرهنگ ایرانیه

البه من منکر پیشرفت و استفاده از فناوری نیستم ولی فکر نمی کنم این چیزایی که چشمام میبینه ییشرفت باشه ....!

 از اینکه گله کنم و انتقاد زیاد خوشم نمیاد امیدوارم کسیو با حرفام نرنجونم...

بعضی از جوون های امروز خودشونو به فرهنگی چسبوندن که نه با عقایدمون جور در میاد نه با عقل

یه مقایسه ی پیش پا افتاده :

قدیم مدشون حداکثر شلوارپاشنه گشاد بود و  یک پیرهن مشکی ،،،الان چی.....شلواری که که یک جاش به صورت دستی پاره شده با یک پیراهن با عکس های آنچنانی روش،اینا یعنی چی؟.....

یعنی جوون هارو مثل خمیر بازی تو دستشون گرفتن بعضیا هرموقع خواستن هم اونارو هرجور که بخوان درمیارن.

نه تنها جوون های ایران رو بلکه عقلشونو-کاملا عقلشون به چشمشونه. جای تاسف داره که چشماشونم کور کردن نامردا.

آخه این مدل لباس یعنی چی؟.......

قدیم گاه لباس پینه زده ایی رو تن کسی می دیدیم  میگفتن طرف سادس،زندگیش از نظر مادی مشکل داره وبهش کمک میکردن!الان لباس پاره ی جوون هارو می بینیم میگن وای چقدر پول داره،این مارک لباسش فلان قدر قیمت داره پیش خودمون می گیم احتمالا از بس  پول دارن ما ها رو تحویل نمی گیرن......( لباس هایی تو فرهنگمون ( ایران ) داریم که الارقم زیبایی و کیفیت و جوون پسند بودن اصول اسلامی هم توشون رعایت شده و شخصیت آدم رو به خوبی نشون میده …)

فیلم هامون ...مخصوصا فیلم های سینمایی. انگار می خوان اسلام و عرف و حیارو بخشکونن اونوقت میزارن پای خندوندن مردم.به چه قیمتی..... ( فیلم های ایرانی قبلا دارای یه سادگی عجیبی بودن که با همون ارتباط عجیبی باهاش برقرار می کردیم و ما رو تحت تاثیر قرار می داد مثلا سریال پس از باران )

مدل موها....اصلا نمی خوام در موردش فکرکنم چون  موهای تنم سیخ میشه مثل موهای سر بعضی ها که عمدا.....خدا آخرو عاقبت مارو ختم به خیر کنه. ( متاستفم)

رفتار بعضی ها تو ورزش گاهها و استفاده از  مواد منفجره و تولید کننده ی آلودگی صوتی ( یه مدت بهترین تما شا گرا و سالمترینشونو داشتیم ولی حالا با وجود بازرسی قبل از ورود به ورزشگا ه ها بازم می شنوییم که بعضی ها ………… )

گوش کردن به آهنگایی که هیچ نقطه ی قوتی نسبت به آهنگای خودمون ندارن و فقط باعثه شادیه کاذب می شن و پارتی هایی که با همین اهنگا ساپورت میشنو زمنه رو برای گمراه کردن جوون ها آماده می کنن . ( آهنگایی داریم که شعراش از شاعرای معروف خودمونه و بهتر بگم محتوای اهنگ آرامش بخشه  نه  ابزار آهنگ ….)

این هارو اگه بگذاریم کنار می بینیم بعضی چیزا عرف شده که اونم با فرهنگمون سازگاری نداره.بعضی از پسرها ودخترای ایرونی به هوای دوستی یا به قول بعضی دوستان عشق !!! با هم می گردنو می چرخنو ... آخرشم اگه به ازدواج ختم شه بعده ازدواج دچار مشکل می شن .

به نظرتون یه جوون ایرونی غیرتش بهش اجازه می ده زیر باره این جور دوستی های کاذب بره ؟

جوون ایرانی همیشه چیزی رو که برای خودش قبول نداره برای دیگران هم اونو نمی پسنده و چیای مورد پسندش رو برای همه قبول داره .  ......

فرهنگ ایران :

-          مرام و معرفت تو رفتار نه فقط در گفتار

-          سخاوت و قناعت

-          قلبش قبل از اینکه برا خودش باشه برا وطنش می  تپه

-          هر چقدر بهش بدی کنن با خوبیهاش طرف  رو شرمنده می کنه

-          امام حسین (ع) و فقط تو عاشورا دوست نداره ....

 شرمنده سرتونو درد اوردم

یکی از دلخوریام از این زمونه این بود

یه تشکر ویژه از A.S &Mr. Amir

تشکر مخصوص از خواهرام ( کیانا – مینا –حسنا- آرزو - فرناز و شهرزاد  و ...) و داداشام ( امین – سعید – حسام - کیارش) و همه ی کسایی که بهم  میگن داداش!!

 ممنون از دوستام تو روم 20 و همه ی عزیزانی که همیشه با دیدن کردن از این وبلاگ منو مورد لطفشون قرار می دن  ( دختر باران – بی سرزمین تر از باد - پسری که همه رو عاشق کرد ....- و ...)

بازم ببخشید

ایرانی باشید

تو راه بهشت شاد و موفق باشید

مقایسه کنید ....

حق یارتون

ای خدا.....

می خوام بگم: دوست دارم! به پنجره ! به آسمون!
به این شب ِ اینه دزد! به تک درخت ِ کوچه مون!
می خوام بگم: دوست دارم! به تو! به اسم ِ نقطه چین!
به گریه های بی هوا! به کولی ِ کوچه نشین!
می خوام بگم: دوست دارم! به هر رفیق ُ نارفیق!
به شاعرای بی غزل! به جنگلای بی حریق!
میخوام بگم: دوست دارم! به قاتلم! به روزگار!
به اون کسی که میندازه به گردنم طناب ِ دار!

دنیای ما عوض می شه، تنها با این جمله ی ناب:
دوست دارم، دوست دارم، دوست دارم تو این عذاب!

می خوام بگم: دوست دارم! به بادبادک! به مدرسه!
به ترکه ی خیس ِ انار، کنار ِ درس ِ هندسه!
میخوام بگم: دوست دارم! به مرغ ِ عشق ِ بی قفس!
به جغد ِ پیر ِ بد صدا! به نی زنای بی نفس!
میخوام بگم: دوست دارم! به هر چی خوبه، هر چی بد!
به خونه های کاگِلی! به سیبای توی سبد!
می خوام بگم: دوست دارم! به بغض ِ تلخ ِ انتظار!
به بدترین فصل ِ سفر! به آخرین سوتِ قطار!

دنیای ما عوض می شه، تنها با این جمله ی ناب:
دوست دارم، دوست دارم، دوست دارم تو این عذاب!●

ارسال شده توشط دوسته عزیز حسنا خانوم  (http://www.hhoram.blogsky.com/ )

ممنونم

لازمه بگم بعد از مدت ها خبر سلامتی(A.S & MR.Amir) به دستم رسید از این عزیزان به خاطر اینکه به یادم بودن تشکر می کنم .واقعا خوشحالم کردید.