تلنگر...
هنر زندگی
شیشه این حیــــــــات در چـــــرخ گــردون جـــام دنیــــا لبریز ز نعمت همچو معجــون
ریشه اندوه و غم با خرسندی گردد خشــک چه زیبـــــاســت سبــــز کرد قلـب محـزون
در گریزم ز زمیــن پست وبلنــد کلام مردم خوش ان سخن که با رنگ خرد شـده گلگون
زجر مکـر و شـــــور صــدق و درد دوری نگـار عشقـی طـاهر و بــــــه حق مضمـون
بــــوم دل را بــه عشق محبــوب زنیـم نقش خوشا بوم آغشتـه بـــه وفــای روبه افزون
پلید است تاریکی کینه و خشـم و حسادت نورعطف وقناعت آردمان زظلمت بیــرون
آرامش بخش باشد صوت آب و رنگ دریا بـا دل دریــایی توان کرد عـاقلی چو مجنون
نادان همــو کـــــه سِحـــر مهــــر کند انکار نبـاشد نــــزد هــــر کـس این علـم افســـون
نشاند خداوند بر پیــکر روح جســــم خاکی رمز سعادت درون گنــجیـنه نظـــم موزون
در آسمان محبت دِه حــکم بطلان غــــرور بزن بـرقامت امیـــد و توکل مُهر قــــــانون
زین شیب و فراز ها نهفته ســـــت حکمتی نشاید به جرم اقبال بد به بخت گشت مزنون
باشد این سقف کبود و رود همه زلطف خدا تو بهر خدا؛ بیــن هنر کن عمرت دگرگون
بـــــــــــــرگ زرد ماییم و دنیــــا درختــــش خوشا حس سعادت .دشمن شیطان ملعون
(پائیز88) – آذر
سلام
امیدوارم خوب باشید
طاعاتتون قبول-
جمله ی زیر باعث شد که من این دلنوشته رو اینجا آپ کنم
(((زمانه ایست که خیلی چیزها آنطوری که بود یا باید باشد نیست.)))
منم این جمله رو قبول دارم
علتشو نمی دونم ولی منم گله داارم
من این جمله رو با چند تا ضرب المثل مخلوط میکنم حرفمو بیان می کنم
۱- خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند...![]()
این زمونه انگار سر دشمنی داره با خوبا![]()
اگه گذشت کنی و پشت سر هم خوبی میگن دیوانه شدی
- اگه در قبال بدی کسی خوبی کنی مبهوت بهت زل میزنن و شاید تو دلشون کلی بد و بیرا نثارش کنن
... و البته همین امر باعث بالا رفتن بیش از اندازه توقع میشه
اگه نتونی خوب باشی فقط سعی کنی بد نباشی بهت میگن بچه مثبت یا پاستوریزه یا هر چیزه دیگه ایی شبیه اون
فقط وقتی طرف مقابلشون به نحو بالا نباشه کاملا خودخواهانه میشه بد.
و اگر هم خوب باشه باز هم خودخواهانه ازش نهایت استفاده رو میبرن.و در اخر ...![]()
در کل زمونه خودخواه شده احساس میکنم فقط همین کافی باشه.
البته هستن قدرشناس ها و قدر دون ها
۲- خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو....![]()
از این ضرب المثل به شدت متنفرم. اختیار و فهم و علم و ادب و کلا میبره زیر سوال.
... له میکنه.
نکته ی دیگه ایی که باعث میشه من از این ضرب المثل بدم بیاد -- بوی جبر و زوره که به مشام میرسه
و![]()
مسخره کردن و خندیدن به اینو اون و غیبت و فهش های عجیب و غریبو اسم مستعار شده یه کار نرمال
انجامش ندی از حالت نرمال خارج میشی!!!![]()
در کل زمونه زمونه ی زورگو یی شده![]()
و خوبا رو ضعیف فرض کرده و خودخواهانه از اونا در جهت منافع خودش استفاده می کنه و بعد هم یا به اجبار بد می کنه یا موجبات فراموشی اونو فراهم میکنه.... یعنی فراموشی خوبی
ولی باز هم اشکالی نداره![]()
خوبا همیشه دشمن داشتن اینم روش....![]()
این وضع نمی ذاره همه چیز سر جاش باشه!
دیگه بیخیال![]()
موفق و شاد و سرفراز باشید![]()
![]()
به امید خوشبختی برای شما![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
حق یارتون![]()
سلام