و باز هم دغ دغ ه



سلام- امیدوارم سلامتی شما عزیزان در سطح اعلا و میزان شادی هم در حد مجاز و موفقیت شما به میزان چشمگیری در حال افزایش باشه...![]()
![]()
اومدم تا قسمت دوم دغدغه رو اینجا قرار بدم- ببخشید اگه دیر شد![]()
گفتم دغدغه پر معناست... خوب تا همین جا چند تا کارباید خوب انجام شده باشه تا دغدغه ایجاد شه و عملی. مثل: فکر، انگیزه ، اعتماد به نفس ، تحمل و صبر- اینجا یه مکث داریم .تو خیلی دغدغه ها اینجاش یا از همون اولش یه افزودنی داره اونم توکل و امید و ایمانه و معرفت و مهربونی-این یکی من اینقدره
آخه با هم هستن یه خانوادن - بعده این همه زیبایی چه لذتی داره رسیدن و وصل و پیروزی. تیکه تیکه ی این امر مهم حرف داره برا گفتن و من فقط می تونم کلی بگم که شده این طومار .![]()
دغدغه هایی هم هست که کم و زیاد شدنه این خوبی ها و عوض شدنش با چیزهای دیگه باعث میشه دل خیلی ها از روزگار پر باشه.!
مثلا تا اعتماد به نفسشو میرن ولی فکرشون رسیدن به جایی یا چیزی که لایق نیستن و اینجاست که مجبورن روی امید و توکل و ایمان به خدا و البته مِهرشون خط بکشن وچیزای دیگه مثل حقه و زور و ریاست جا اونا قرار بدن و با عملی کردن اونچه که در ذهن دارن دل خیلی ها رو به درد بیارنو شاید دغدغه هایی رو هم سوار طوفان شکست کنن
....اینجا جوری احساس میشه که : برای حرف حق و درست گوشها کر شدن و هر کی سر به زیره لایق هر وصله ایی شده که جرات چسبوندش به کسی دیگه رو ندارن! فقط و فقط به این خاطر که فکرشون؛ تصمیمشون ؛ ارادشون و در آخر دغدغه شون یه چیزه (من) همین. دو حرف بیشتر نیست ولی خیلی اوقات این دو حرف امید و آرزو ها رو به صفر می رسونه. من مخلوط شده با کبر و جاه طلبی و شایدم حقه و طمع. – از اینجای دغدغه هم دل من پره و هم دل اکثر کسایی که به ناحق مجازات میشن .- منیت نیازه برای اعتماد به نفس ولی خوب زیادیش باعث غرور میشه که شاید اونم به مقدار لازم نیاز باشه نه بیشتر...-![]()
منظورمو از لایق رو شاید درست نرسونده باشم ...: لیاقت ما ظرفیتیه که در وجود ما نهفته ست و این ظرفیت محدوده و با معرفت و کمالمون ارتباط مستقیم داره (هارد قلبمون)
معرفت یه جاهایی معنی علم و میده و یه جایی مرام و یه وقتایی مهربونی .من معرفت و(علم مهم و پیچیده ی خوش قلبی) میدونم. هم سیاسیت توشه و هم دیانت .
لیاقت خیلی اهمیت داره و در بعضی افراد هم دچار نوسانات شدید میشه و شاید هم دچار اختلال.
زیاده خواهی و حسادت و از این جنس چیزا از جمله علل اختلال می تونن باشن.
همون طوری که متانت وصبر و مهربونی و کمال باعث ارتقای اون میشه.
قناعت راهی میانبره برای تحت کنترل قرار دادن ظرفیت لیاقت... ![]()
شاید از بحث فاصله گرفته باشم...![]()
علاوه بر این عاقبت یه فردی که با یه دغدغه ی قشنگ روی جاده ی زندگی در حال عبور باشه با برخورد با دغدغه هایی که از روبرو دارن میان (یعنی دغدغه های مخالف و بد ) منحرف میشن آخه..آخه ... بگم شاید بگید بدبینم ولی نه. یعنی فکر نمیکنم ... میگم: آخه خوب و خوبی ؛ (برای بعضی ها) و البته ارزشش این دو کم شده. و این برای اون حالتیه که آغاز فکر نام خدا رو حذف کنه و من رو اونقدر با قدرت ببینه که به خودش اجازه بده مهربونی رو له کنه . که خدا رو شکر کمتر اتفاق میافته .- چرا بعضی افراد احساس می کنن با خوب وبدن کوچیک میشن؟!![]()
![]()
برای منحرف نشدن دغدغه ها یه اعتقاد و ناب و یه انگیزه خاص و قوی نیازه . - چه اعتقادی بهتر از ایمان و چه انگیزه ایی بهتر از امید...![]()
ارزش یه تصمیم خوب یه دغدغه ی قشنگ و یه فرد لایق و خوب میدونه و براش هر کاری می کنه ولی همین خوب پیدا کردن الان دردسر شده . دغدغه ها الان تا حدودی شخصی هستن . میدونم که قبلا اینطور نبوده. من زیاد اهل سیاست نیستم
ولی خوب به هر صورت چطور دوره ی انقلاب اکثریت دغدغه شون اسلام بوده و حالا انگار در خیلی موارد دغدغه هاشون فقط پیشرفت خودشون شده اونم به هر قیمتی!
به طور مثال فکر به زندگی تولید کننده ی دغدغه ی اییه به نام عشق و دغدغه ی عشق دغدغه ی سنگ صبور شدنه دغدغه ی خوشبخت شدنه دغدغه ی خوشبخت کردن و برآورده کردن آرزوی یکی دیگست ولی خوب این برای کسی که خودشو و من رو بشکونه یا اونو جمع با اونی که دوسش داره کنه و یا اینکه دل افراد روبرو رو با دل خود جمع کنه تا بفهمه و حواسش باشه شکستنی وجود آدما رو خدشه دار نکنه(به علت نبود شکلک مورد نظر
) و قبل از هر رفتار و کاری یه باید رو چاشنی قرار بده ، مراقب باشه و مهربون .حداقل برای جذب معشوق. اینه یه دغدغه ی قشنگ .
دغدغه نا محدوده ولی فکر ما محدود اشتباهات و شکست بسته به فکر ماست . پس عجیب نیست تعداد اشتباهات ما تا وقتی یه آدم پخته و کامل نشیم زیاد باشه ولی حداقل میتونیم اشتباهاتی رو که باعث ناراحتی افراد دیگه میشه رو کم و کمتر کرد. و اونا رو تکرار نکرد...![]()
دغدغه هامون رو خیلی خوب میتونیم طبق نیاز خودمون تنظیم کنیم . و برای دقت بیشتر هم باید آینده نگر باشیم و برای بهتر شدنش هم هر چی خوش فکرتر بهتر
. اگه زمان بیشتری رو هم برای شناخت تصمیمی که قراره بگیریم صرف کنیم مسلما از خیلی مشکلات میشه جلوگیری کرد.
موقعیت های سخت و حالت روحی نامناسب که چرخ روزگار این روزا کم ایجاد نمیکنه وقت خوبی برای انتخاب مسیر نیست ولی خوب کو گوش شنوا
– حیفه که به خاطر مادیات و مقام دغدغه رو تعیین کنیم و خوبی و مهربونی رو زیر سوال ببریم و اینم بگم که دوای درد حیرونی و احساس تنهایی و دلگیری و دلتنگی که سراغ خیلی ها میاد یه دغدغه ی خوبه برای ایجاد انگیزه ... این انگیزه هم همون کلیدیه که درمون نیازمندی و فقر در مورد هر چیزیه. دغدغه ی خوب زندگی کردن و مهربونی حتی برای کسی که شاید نا مهربونه (شاید کمی سخت باشه ولی شدنیه)؛ و از همه ی اینا مهمتر دغدغه اییه که خیلی فراموش میشه دغدغه ی رضایت خدا. رضای خدا در اینه که ما آدما با تصمیمی که میگیریم جوری در مسیر حیات گام بر داریم تا هم برای من و هم برای من های دیگه که لایق خوب زندگی کردن هستن توان خودمونو بذاریم و با لبخند هر کدوم خستگی و ناراحتی که روز به روز داره به برنامه اضافه میشه از بین بره... این دغدغه واقعا موضوعیه که بشه با تامل بیشتر روش از اون درس ها گرفت و دغدغه ایی به وجود آورد برای مفید بودن و البته خوب بودن که هم رضای خدا رو در پی داره و هم رضایت خیلی ها رو.![]()
خوب بودن و آدم خوب در نظر خیلی ها رویا شده ؛ ما آدما هر چی که باشیم از هر فرقه ایی مهر خدا در ما دمیده شده و همین بهانه ایی برای خرید بهترین زندگی ها نه فقط برای خودمون بلکه برای هر کسی با ما طرفه . این دغدغه ولخرجی نیست رسم معرفته . معرفتی که خیلی ها اونو فقط به زبون میارن و به معنی شیرینش فکر نمیکنن . دغدغه ی معرفت داشتن اینو به ما می فهمونه که باید از منه خودم استفاده کنیم تا به ماهای روی زمین تا اونجا که میشه کمک کرد.
.jpg)
خوب این طومار هم تموم شد و بازم من شرمنده شدم به خاطر پر حرفیم.![]()
امیدوارم از لغاتی که در این مورد ذهنم کنار هم چید خوشتون اومده باشه.![]()
ضمن اینکه به خاطر وقتی برای خوندن این پست صرف کردید ازتون تشکر می کنم
طبق رسم دیرینه و قدیمی و وظیفه ی همیشگیم:
تشکر ویژه از آبجی صحرا
و اقا امیر عزیز - اولین و به یادموندنی ترین مهربون ها-![]()
![]()
ممنونم از آبجی می نای مهربون و خوش قلب و امیدوارم همیشه در کنار همراه خوبش احساس خوشبختی رو تجربه کنه![]()
![]()
![]()
داداش امین از تو هم که تشکر می کنم ولی خوب یه حسابی هم با هم داریم برادرانه باید حلش کنیم![]()
![]()
ممنونم از آبجی فرزانه گل که تازگی به یه سفر رفته امیدوارم سفر خوب و پر باری(معنویت) داشته باشه
آبجی گل و خیلی خیلی کمیاب تشنه ی بادیه که خیلی دلم می خواد مثل قبل نیم نگاهی به این کلبه داشته باشه.. بابت لطفهاش باز هم تشکر می کنم
آبجی کیانا که خیلی کم پیدا شده ازش بابت محبت های گذشته ممنونم. ![]()
تشکر می کنم از آبجی گل - رز - که به طور ناگهانی وداع کرد و ...![]()
![]()
از داداش عباس عزیز هم ممنونم که وقتی میاد بهم سر می زنه و منو مورد لطف خودش قرار میده.![]()
![]()
از داداش سعید و داداش امید و برادر گل شاهرخ هم تشکر می کنم. و همچنین داداش مهدی گل
بازم ممنونم و ببخشید بابت مشکلات و کوتاهیام...![]()
منتظر نظرات خوبتون هستم![]()
موفق و شاد و سرفراز باشید پایدار ![]()
در پناه ایزد منان
حق یارونگهدارتون![]()
![]()
وبلاگ، نقاشی نگاه، لبخند اشک با مطلبی در مورد سرنوشت آپ شده خوشحال میشم با نظرتون منو مورد لطف قرار بدید...لطفا اینجا کلیک کنید











سلام